niedziela, maja 18, 2008

(Mk5) Inicjalizacja pamięci siedzeń / Memory seat initialization

Procedura inicjalizacji przebiega następująco:
1. Upewnić się, że licznik jest zakodowany na US.
2. Otworzyć drzwi i przekręcić kluczyk.
3. Poczekać, aż licznik przestanie dzwonić (około minuty).
4. Przesunąć siedzenie maksymalnie do przody. Potem jeszcze raz i jeszcze raz, za każdym razem przytrzymując przycisk przez 2-3 sekundy.
5. Powtórzyć krok 4 podnosząc przód siedzenia maksymalnie do góry.
6. Powtórzyć krok 4 podnosząc tył siedzenia maksymalnie do góry.
7. Powtórzyć ktok 4 przesuwając oparcie maksymalnie do przodu.
8. Licznik powinien wydać dzwięk. Pamięć została zainicjowana.
9. Przesunąć siedzenie do tyły, wsiąść do samochodu, zamknąć drzwi i zapiąć pas.
10. Ustawić siedzenie i lusterka.
11. Nacisnąć przycisk SET na 1-2 sekundy.
12. Nacisnąć i przytrzymać przycisk 1 (ew. 2, 3) dopóki licznik nie dzwąknie znowu.
13. Wyjąć kluczyk i nacisnąć przycisk otwierania drzwi na pilocie dwa (lub więcej) razy aż licznik znowu dzwąknie.
14. Powtórzyć kroki 9-14 dla drugiego kierowcy i drugiego kluczyka.
15. Przekodować licznik na inny kraj, żeby przestał dzwonić przy otwartych drzwiach.
The initialization process it as follows:
1. Make sure the cluster is coded to US
2. Open the door, turn on the key
3. Leave the doors open until this bloody cluster stops chiming (1+ minute)
4. Move the seat all the way forward. Then try again, and again, every time holding the button for 2-3 seconds.
5. Repeat step 4 moving the front of the seat up.
6. Repeat step 4 moving the rear of the seat up.
7. Repeat step 4 moving the backrest all the way forward.
8. The cluster should chime once. This means the memory is initialed.
9. Move the seat back, jump into the car, close the door and fasten seatbelt.
10. Set the seat and mirrors.
11. Press SET for 1-2 seconds.
12. Press and hold button 1 (or 2, 3) until the cluster chimes again.
13. Remove the key and press the UNLOCK button twice (or more) until the cluster chimes again.
14. Repeat steps 9-13 for another driver and FOB.
15. Recode the cluster to UK so it will not make any bloody chime again...

piątek, maja 09, 2008

(Mk5) Kilka dodatkow / Few additions

Wczoraj w końcu zainstalowałem wszystko z powrotem po kilku dniach "wyprutych wnętrzności" :-) Yesterday I finally installed back everything after few days of having the car in the "interior-torn-apart" state :-)
1. Elektryczne siedzenia (skóra, podgrzewanie, pamięć ustawień fotela kierowcy)1. Power seats (leather, heated, driver's one with memory)
Kable do podrzewania już są, ale samo podgrzewanie musi poczekać na instalację Climatronica.Heating is wired, but it does not work yet. It has to wait till Climatronic install.
2. Czujnik ruchu i czujnik nachylenia samochodu2. Interior monitoring sensor and inclination sensor
Poszedłem na łatwiznę i wymieniłem całą wiązkę dachową (w zasadzie folię, bo kabli tam nie ma...). Plus jest taki, że wiązka jest od razu do osłony przeciwsłonecznej z wbudowanym pilotem do bramy garażu, więc jak tylko osłona przyjdzie, to będzie pięć minut roboty ze zmianą. Sama podsufitka jest zrobiona z 5 warstw i wymaga odrobiny cierpliwości, żeby wyciąć dziurę i nie uszkodzić zewnętrznej szmaty.I decided to go the oem route and replaced the roof wiring harness (which is a foil in fact, not the actual wires...). The advantage is that the harness is for homelink visor as well, so right now homelink visor is a direct swap. The roof liner is made of 5 layers and it needs some patience to cut it properly without damaging the external cloth.
3. Wyłącznik czujników ruchu i nachylenia3. Switch to disable inclination sensor and interior monitoring sensor.
W razie gdyby trzeba było samochód odholować, czy coś.In case car needs to be towed or sth.
4. Przeciągnąłem też wiązkę do czujnika światła/deszczu i lusterka samościemniającego. Jak tylko wymienię przednią szybę instaluję jedno i drugie. Na razie kabelki wystają z sufitu :-) .4. I also wired the rain/light sensor and self-dimming mirror. The wires are sticking out of the roof right now :-) . As soon as I replace the windshield, they are in.
Zdobyłem fabryczną wiązkę i wyjąłem z niej kable, które mi były potrzebne. Poprowadziłem je tak jak były originalnie, więc mam zachowane kolory i jeśli kiedykolwiek zajdzie potrzeba robienia czegokolwiek z elektryką, nie powinno być żadnego problemu. Dodatkowo zdecydowałem się wymienić wszystkie niefabryczne kable, które do tej pory wpakowałem (włącznie z tą przeklętą wiązką od kompasu...). Zostały mi jeszcze trzy: syrena, przednie przeciwmgielne i światła ksenonowe. Cała reszta już jest fabryczna...I got the factory wiring harness and I extracted the wires I was in need of. I routed them the way they are originally wired, so yes, I preserved color coding and in case anybody needs to do any type of electrical work in the future - there is no problem AT ALL. In fact I am in process of replacing every non-oem wire I installed to date with the factory one (including this damn compass harness...). There are three wiring harnesses I still need to replace: siren, front fogs and xenons. Everything else is oem...
Nie robiłem tym razem zdjęć (zajęło by mi to jeszcze z tydzień), z wyjątkiem tego jednego, żeby pokazać co zostało wyjęte z samochodu:I have not made any pics (it would took me another week), except for this one to show what was removed from the car:
Blogger Unknown na to / said:

Damn. You're in deep. You must have a very understanding wife... I would be divorced by now if I tried all those mods myself...

Good luck!

9:46 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close