Fabryczna bramka CAN okazała się za stara, żeby podołać nowym dodatkom (RNS wyrzucał błędy komunikacji). No i była tylko 7-bitowa, więc nie miała miejsca na kilka przewidzianych dodatków. | Factory CAN Gateway was too old to handle last additions (RNS was throwing communication errors). And it was only 7 bit long, so it has no provisions for few expected additions. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bramka nie jest nawet przykręcona, tylko wpięta na zatrzaski. | Gateway is not even bolted, it is just clipped. |
|
|
|
Nareszcie 10 bitów do dyspozycji. Problem tylko w tym, że trzeba kodować bit po bicie, bo nowy układ bitów jest zupełnie inny. | Finally, 10 bits available. The problem is it has to be coded bit by bit, because the bit allocation is completely different. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie wiedziałem, że nawet Ford korzysta z rozwiązań VW... | I did not realize even Ford uses VW solutions... |
|
|
|
Wreszcie czyściutko :D. | Finally, clean :D. |
|
I see the termination is AA. Is this the latest version?
OdpowiedzUsuńHave you encounter other incompatibilities with other modules in the car before upgrading to AA version?
Thank you!
digital_starchaser@yahoo.com or cosmin@clubseat.eu
Can you show us , where is the CAN Gateway located? I can't find it anywhere!!
OdpowiedzUsuńThanks
In Jetta/Golf: over the accelerator pedal, to the right from the brake pedal.
OdpowiedzUsuńgdzie dokładnie znajduje się ta bramka ?
OdpowiedzUsuńi czy np z innych aut vw bramka będzie pasować do golfa v ?
poszukuję bramki takiej żeby RNS510 nie rozładowywała akumulatora na sofcie wyższym niż 1200 a takie bramki były zakładane po 2007r czy da się to odczytać z oznaczeń są na nich daty ale nie chce się sugerować bo te z 2006r mogły być montowane w 2007r
gdzie dokładnie znajduje się ta bramka ?
OdpowiedzUsuńi czy np z innych aut vw bramka będzie pasować do golfa v ?
poszukuję bramki takiej żeby RNS510 nie rozładowywała akumulatora na sofcie wyższym niż 1200 a takie bramki były zakładane po 2007r czy da się to odczytać z oznaczeń są na nich daty ale nie chce się sugerować bo te z 2006r mogły być montowane w 2007r
Bramka znajduje się nad pedałem gazu. Do Golfa pasuje każda zaczynająca się na 1K.
OdpowiedzUsuńZ tego co wiem wszystkie powyżej wersji L poprawnie usypiają RNS. Poszukaj wersji AA albo AD, to są najnowsze, będziesz miał spokój.
Mam pytanie do kolegi dobra rada - wymienilem w mojej jetta 1,9 tdi 2007r gateway na taki z koncowka AC.
OdpowiedzUsuńPo zakodowaniu wszystko smiga jednak mam blad bo na liscie glownej pod gatewayem pojawila mi sie pozycja 61 kontrola aku - jest blad komunikacji. Nie mam pojecia jak to wylaczyc ani jak to zakodowac bo nie ma zadnych podpowiedzi. Pomoze kolega co z tym zrobic? Z gory dziekuje ( moge wyslac foto jak to wyglada )
61 jest w bajcie 7, który należy wyzerować.
OdpowiedzUsuńDziekuje za podpowiedz- moj program Vag Can Pro ma bledy w opisach blokow.
OdpowiedzUsuńWszystko dziala bez bledow.
A moze kolega wie co zrobic zeby silnik 1,9 TDI troche wyciszyc bo przyznam ze auto po przejechaniu 160 tys km zrobilo sie glosne w srodku.
Jeszcze jedo pytanie - po wgraniu najnowszego softu do rns510 i probie wprowadzenia celu podrozy podczas jazdy pokazuje mi na ekranie info ze mam nie krecic nawigacja bo to moze byc niebezpieczne. Coz to za dziwna informacja - takiej jeszcze nie mialem
OdpowiedzUsuńco do silnika, to obejrzałbym wałki rozrządu na początek.
OdpowiedzUsuńnatomiast z rns'em nie będę w stanie pomóc, spróbuj na vwnavi.com
Myslisz ze moga miec luzy? Ustawialem skok pompowtryskow jakies 3 miesiace temu i wszystko wygladalo ladnie.
OdpowiedzUsuńWitam
OdpowiedzUsuńJa mam problem po zmianie na Gatka z koncowka L a konkretnie VCDS pokazuje mi 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
Przepisalem bit po bicie liste polaczen ze starego i nic to nie dalo
Czy taki moduł będzie ok 1K0907530AA mam z literą C i rozładowuje aku. Po skanie mojego zmieniam i przyuczam nowy tak????
OdpowiedzUsuń