Pierwszy raz zaświeciła się kontrolka wskazująca usterkę (MIL) i po szybkim przeskanowaniu okazało się, że najprawdopodobniej padła klapka na kolektorze dolotowym (IMF) zwana również zaworem dławiącym (ASV) czy jakoś tak (nie znam polskiej nazwy). | I got the first Malfunction Indicator Light (MIL) and after a quick scan it turned out the Intake Manifold Flap (IMF) also called Anti-Shudder Valve (ASV) most likely died. |
Żeby się upewnieć wyjąłem rurę łączącą chłodnicę powietrza (IC) z tym zaworem i po włączeniu i wyłączeniu silnika okazało się, że klapka rzeczywiście ani drgnie. | To ensure it is dead, I removed the pipe connecting intercooler (IC) with the valve and indeed upon starting and stopping the engine, the flap was not moving at all. |
Wymiana | Replacement |
---|---|
Odkręcić rurę od bloku silnika (śruba Torx T30). | Unbolt the pipe from the engine block (one Torx T30 bolt). |
Odciągnąć zawleczkę i wyjąć rurę z chłodnicy. | Slide out the clip and pull of the pipe from the intercooler. |
To samo z drugiej strony. | Same thing on the other side. |
Po wyjęciu rury wykręcić 3 śruby XZN M10. | After removing the pipe, unbolt 3 triple-square XZN M10 bolts. |
Kolektor na wysokości zaworu recyrkulacji spalin (EGR) nie był specjalnie zapchany sadzą po 100 tysiącach mil. | Intake manifold around exhaust gas recirculation (EGR) valve was not terribly clogged with soot after 100K miles. |
Konstrukcja klapki jest dosyć prosta: silnik, przekładnia, sprężyna powrotna, kawałek magnesu na ośce i czujnik położenia w pokrywie. | The design of the flap is pretty straight forward: motor, gearing, returning spring, piece of magnet on the flap axle and the position sensor attached to the cover. |
Niestety przekładnia jest plastikowa i zęby się wycierają. Trochę żałosny projekt. | Unfortunately the gearing is made of plastic and teeth strip. Slightly pathetic design. |
2008 VW Touareg V10 TDI (7L), 1985 VW Jetta TD (19), 2014 Audi Q7 TDI (4L), 2010 VW Touareg V6 TDI (7L6 2)
Miałem to samo w 2.0 TDI i kupiłem używkę nowszego typu i nic się nie dzieje złego.
OdpowiedzUsuńKlapki wycinam z softu w ECU, szkoda kasy na nową, a i tak poleci predzej czy poźniej. Wymieniłem u siebie 2 (BKD) obie Pierburga org nowe kupione w VW kazda pochodzila srednio rok. teraz nie ma problemu ;)
OdpowiedzUsuńMarcin
Ale wymyślili z tymi klapkami. Od razu przypomina mi się kolektor i klapki w BMWu wpadające do silnika.
OdpowiedzUsuńtez mam taki rodzaj egr-a (nr wg pierburg-a 7.00907.03.0) proszę mi powiedzieć czy trudno jest się do niego dobrać? mam ibize 6l i silnik montowany poprzecznie co sprawia trochę problemu. Mam też pytanie czy istnieje możliwość założenie modułu komfortu z np passata do takiej ibizy?
OdpowiedzUsuńIt is a very nice information about Ford Volkswagen Touareg car.If anybody Wants to Buy Volkswagen Touareg Tyres Online please visit Tyreonwheels.
OdpowiedzUsuńNaprawialiśmy podobną usterkę.
OdpowiedzUsuń