W ciągu ostatnich kilku tygodni zdarzyło mi się przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, że wywaliło błąd czujnika ciśnienia oleju razem z komunikatem o zmniejszeniu obrotów poniżej 2500. Komunikat znikał przy wyłączeniu silnika, ubytków oleju nie stwierdziłem, ale postanowiłem wymienić dwie części: czujnik wysokiego ciśnienia oleju i zawór odpowiedzialny za przełączenie pompy oleju w tryb wysokiego ciśnienia. | In the last few weeks it happened to me that with a sudden acceleration the car was throwing error of oil pressure sensor together with the message of lowering rpms below 2,500. The message was gone with starting the engine, I haven't notice any lack of oil but I decided to replace two parts: oil high pressure sensor and the valve that switches oil pump into high pressure mode. |
Dostęp do obu części w silniku CATA jest raczej wredny, but nie dość, że dolot to jeszcze wąż od klimy i wiązki elektryczne. Odkręciłem dolną osłonę, wspornik wiązek i po omacku wykręciłem i czujnik i zawór. Na wszelki wypadek przykryłem pasek kawałkiem folii, bo tak jak się spodziewałem trochę oleju pociekło. | Access to both parts in CATA engine is rather poor, there is intake piping, ac hose and the wiring in front of them. I removed bottom cover, harness bracket and somewhat blindly I was able to remove both sensor and valve. I covered the v-belt with a piece of plastic foil because I was expecting some oil to leak. |
Dokręcanie: czujnik 20Nm, śruba zaworu 9Nm | Tightening torque: sensor 20Nm, valve bolt 9Nm |
2008 VW Touareg V10 TDI (7L), 1985 VW Jetta TD (19), 2014 Audi Q7 TDI (4L), 2010 VW Touareg V6 TDI (7L6 2)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz