piątek, maja 09, 2008

(Mk5) Kilka dodatkow / Few additions

Wczoraj w końcu zainstalowałem wszystko z powrotem po kilku dniach "wyprutych wnętrzności" :-) Yesterday I finally installed back everything after few days of having the car in the "interior-torn-apart" state :-)
1. Elektryczne siedzenia (skóra, podgrzewanie, pamięć ustawień fotela kierowcy)1. Power seats (leather, heated, driver's one with memory)
Kable do podrzewania już są, ale samo podgrzewanie musi poczekać na instalację Climatronica.Heating is wired, but it does not work yet. It has to wait till Climatronic install.
2. Czujnik ruchu i czujnik nachylenia samochodu2. Interior monitoring sensor and inclination sensor
Poszedłem na łatwiznę i wymieniłem całą wiązkę dachową (w zasadzie folię, bo kabli tam nie ma...). Plus jest taki, że wiązka jest od razu do osłony przeciwsłonecznej z wbudowanym pilotem do bramy garażu, więc jak tylko osłona przyjdzie, to będzie pięć minut roboty ze zmianą. Sama podsufitka jest zrobiona z 5 warstw i wymaga odrobiny cierpliwości, żeby wyciąć dziurę i nie uszkodzić zewnętrznej szmaty.I decided to go the oem route and replaced the roof wiring harness (which is a foil in fact, not the actual wires...). The advantage is that the harness is for homelink visor as well, so right now homelink visor is a direct swap. The roof liner is made of 5 layers and it needs some patience to cut it properly without damaging the external cloth.
3. Wyłącznik czujników ruchu i nachylenia3. Switch to disable inclination sensor and interior monitoring sensor.
W razie gdyby trzeba było samochód odholować, czy coś.In case car needs to be towed or sth.
4. Przeciągnąłem też wiązkę do czujnika światła/deszczu i lusterka samościemniającego. Jak tylko wymienię przednią szybę instaluję jedno i drugie. Na razie kabelki wystają z sufitu :-) .4. I also wired the rain/light sensor and self-dimming mirror. The wires are sticking out of the roof right now :-) . As soon as I replace the windshield, they are in.
Zdobyłem fabryczną wiązkę i wyjąłem z niej kable, które mi były potrzebne. Poprowadziłem je tak jak były originalnie, więc mam zachowane kolory i jeśli kiedykolwiek zajdzie potrzeba robienia czegokolwiek z elektryką, nie powinno być żadnego problemu. Dodatkowo zdecydowałem się wymienić wszystkie niefabryczne kable, które do tej pory wpakowałem (włącznie z tą przeklętą wiązką od kompasu...). Zostały mi jeszcze trzy: syrena, przednie przeciwmgielne i światła ksenonowe. Cała reszta już jest fabryczna...I got the factory wiring harness and I extracted the wires I was in need of. I routed them the way they are originally wired, so yes, I preserved color coding and in case anybody needs to do any type of electrical work in the future - there is no problem AT ALL. In fact I am in process of replacing every non-oem wire I installed to date with the factory one (including this damn compass harness...). There are three wiring harnesses I still need to replace: siren, front fogs and xenons. Everything else is oem...
Nie robiłem tym razem zdjęć (zajęło by mi to jeszcze z tydzień), z wyjątkiem tego jednego, żeby pokazać co zostało wyjęte z samochodu:I have not made any pics (it would took me another week), except for this one to show what was removed from the car:
Blogger Unknown na to / said:

Damn. You're in deep. You must have a very understanding wife... I would be divorced by now if I tried all those mods myself...

Good luck!

9:46 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close