piątek, grudnia 28, 2007

(Mk5) Tylny stabilizator / Rear stabilizer

Ponieważ fabryczny stabilizator w Jetta TDI jest raczej mizernych rozmiarów, władowałem stabilizator od Passata 4-motion.
---
Due to the fact that the rear stabilizer (also called anti sway bar) in Jetta TDI is rather thin, I installed the stabilizer from Passat 4-motion.

Części / Parts:
1. 3C0 511 409 E - stabilizator / stabilizer
2. 1K0 511 327 AS (2x) - uchwyty gumowe / rubber bushings
3. N 106 447 01 (4x) - śruba / bolt
4. WHT 000 226 (2x) - śruba / bolt
5. N 102 861 02 (2x) - nakrętka / nut

Narzędzia / Tools:
1. Podnośnik / Lift
2. Podpórki / Stands
3. Klucz płaski / Flat wrench - M16
4. Nasadka / Socket - M16
5. Klucz dynamometryczny / Torque wrench
6. Nasadka dwanaście punktów / Triple square socket - XZN10
7. Nasadka dwanaście punktów / Triple square socket - XZN6

Podnieść tył samochodu, ustawić na podpórkach. / Lift rear of the car, support with stands.

Korzystając z nasadki M16 i klucza dynamometrycznego ruszyć nakrętkę (zawsze wymienić śrubę i nakrętkę, 40Nm) na łączniku stabilizatora. Odkręcić ją do końca przy pomocy klucza płaskiego M16 i nasadki XZN6. / Using socket M16 and torque wrench start unbolting a nut (always replace both nut and bolt, 30ft-lbs) on the stabilizer link. Complete unbolting with flat wrench M16 and XZN6 socket.



Przy pomocy nasadki XZN10 odkręcić śruby (zawsze wymienić, 20Nm + 90 stopni) mocujące obejmy drążka. / Using XZN10 socket remove bolts (always replace, 15ft-lbs + 1/4 rev) mounting bar clips.



Rozmiar fabrycznego drążka: 18mm średnicy i (chyba) 2mm grubość ścianki. / Stock bar dimensions: diameter 18mm and 2mm (most likely) wall thickness.



Rozmiar drążka od Passata: 21,7mm średnicy i 3,6mm grubość ścianki. / Passat 4-motion bar dimensions: diameter 21.7mm and 3.6mm wall thickness.



Instalacja drążka w odwrotnej kolejności. / Installation in the reverse order.

Nowy drążek na miejscu. / New bar installed.



Naokoło jest wystarczająco dużo miejsca, żeby zmieścić inaczej wyprofilowany drążek. / There is enough space around to fit differently shaped bar.

Blogger Mikhail Kozlov na to / said:

Great write up! Can you really feel the difference in the car corners now?
I'm in thinking about going with OEM sway bar, but solid one from BSH Speedshop seem a better deal.

11:28 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Yes, I can really feel the difference.

6:17 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close