(Mk5) Przegląd 180 tys. mil / 180k miles inspection
Kolejne 10 tysięcy mil stuknęło. 200 tysięcy mil zbliża się nieubłaganie. Wymiana standardowo: 1. Olej 2. Filtr oleju 3. Filtr paliwa 4. Filtr kabiny 5. Pióra wycieraczek 6. Zamiana kół (z zimówek na letnie) | Another 10K miles on the odomoter. 200K will be reached shortly. Standard change: 1. Oil 2. Oil filter 3. Fuel filter 4. Cabin filter 5. Wiper blades 6. Tire rotation (winter to summer) |
W międzyczasie wyszło kilka problemów którymi trzeba będzie się zająć: 1. Po kilku deszczowych dniach silnik gasł i wywalał błąd czujnika obrotów. Podejrzewam, że sam czujnik jest ok, za to wiązka silnika się przetarła. Wiązkę trzeba będzie pewnie wymienić jak najszybciej a czujnik przy okazji robienia sprzęgła. 2. Szyba w drzwiach kierowcy się nie otwiera. Wiadomo, wiązkę na gumowym przepuście między drzwiami i karoserią diabli wzięli. Raz to naprawiłem, teraz zamówiłem nową wiązkę, bo widziałem, że przepust ma inny kształt i nie powino więcej być tego problemu. Musze tylko dołożyć dwa kable do sciemnianych lusterek. 3. Wymieniłem korek wlewu paliwa bo się urwał. 4. Gumowa osłona wiązki tylnej klapy się rozeszła. Trzeba będzie dorobić, bo przez kamerę cofania to nie jest oryginalna część. 5. Na skanie z VCDS wyszło, że padł dogrzewacz elektryczny klimy. Teraz w lecie to nie problem, ale przed zimą trzeba będzie zobaczyć ile roboty będzie z wymianą. | In a meantime there were few problems found that need to be taken care soon: 1. After few days of rainy weather the engine kept shutting down showing crank shaft sensor error. I believe the sensor is ok, but the engine wiring harness is chafed. I will replace the harness asap but the sensor replacement will wait till clutch replacement. 2. Driver's window does not open. Obviously it is the door wiring harness at the grommet between door and chassis that's broken. Last time I fixed it, this time I have ordered new harness, because the grommet has a different shape and it should take care of the issue for good. I just have to add two wires for auto-dimming mirrors. 3. Replaced fuel cap as the connecting piece split. 4. Rubber grommet of the trunk lid disintegrated. I have to rebuild it as it is no longer original part due to the camera wiring added. 5. VCDS scan revealed hvac aux heater died. Now it is not the problem, but I would have to inspect how much work would be required to replace it before winter. |
W moim VW jetta uległ awarii elektryczny dogrzewacz w klimatyzacji składający się z trzech grzałek sterowanych tranzystorami. Grzałka jest w tej wersji zintegrowana z elektroniką (mikroprocesor tranzystory sterujące grzałkami podłączone jest to po szynie CAN). W serwisie cena absolutnie nie zachęcała do wymiany. Pomogło ponowne przylutowanie trzech tranzystorów sterujących grzałkami, co nie jest takie łatwe ze względu na małe elementy elektroniczne smd zamontowanych w pobliżu tranzystorów.
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close