czwartek, czerwca 01, 2023

(4L) Przegląd 135 tys. mil / 135k miles inspection

Wymiana jak przy 140 tysi w VW:
1. Olej
2. Filtr oleju
3. Filtr paliwa
4. Filtr kabiny
5. Uzupełnić płyn DEF/UREA
6. Zamienić koła przód-tył
Standard change as at 140K in VW:
1. Oil
2. Oil filter
3. Fuel filter
4. Cabin filter
5. Refill DEF/UREA fluid
6. Rotate wheels front-rear
Ten przegląd rozpoczął się od wymiany opony. Po dwóch miesiącach jazdy musiałem najechać na coś ostrego i powietrze zeszło momentalnie. Zjechałem na pobocze najszybciej jak się dało, ale bok opony był już załatwiony. Nie pozostawało nic innego jak zamówić nówkę i wymienić. Reszta bez żadnych przygód. Za to skan VCDSem pokazał piękny repertuar błędów czujników zawieszenia z ostatnich dwóch czy trzech miesięcy. Moja diagnoza: najprawdopodobniej do wymiany moduł sterujący. Na koniec oczywiście okazało się po raz kolejny, że Dżerman Ynżynjerink to można o kant tyłka potłuc: wentylator nawiewu znowu zdycha. Pomimo tego, że był wymieniony! Co za gówno.This inspection started with the tire replacement. After two months since installation I must have driven over something sharp and the air was immediately gone. I stopped on the side as soon as I was able to, but the side wall was already damaged. So I ordered a brand new replacement. The rest of inspection was without any surprises. However, the VCDS scan released a myriad of error codes from the suspension sensors from last two or three months. My diagnosis: the control module is dying and needs to be replaced. And finally I found another case of German Engineering My Ass: the hvac fan is dying again. Despite the fact that it was replaced! What a POS.