sobota, stycznia 21, 2023

(7L6 2) Łożysko wału napędowego / Drive shaft bearing.

Kolejny genialny wynalazek Dżerman Ynżynjering. Inżyniery i księgowi co to rozwiązanie wymyślili i zaakceptowali powinni wylądować w obozach pracy i za darmo naprawiać tę usterkę. Cieńszy od tego gumowego amortyzatora łożska wału jest chyba tylko lateks w prezerwatywie. Rozwiązanie OEM polega na wymianie całego wału, bo w katalogu to jest jedna część. Ile kosztuje cały wał nie chce mi się nawet sprawdzać. Rozwiązanie nie-OEM polega na wyjęciu wały, rozebraniu go na części pierwsze i wymianie samego łożyska na równie syfiaste rozwiązanie. Dobre kilka godzin roboty.Another genious solution of German Engineering. Engineers and accountants who invented and approved this should be sent to labor camps and repair this fault on every car for free. The only thing thinner than the rubber in this bearing is probably condom latex. The OEM solution to this problem is to replace the whole shaft because it is one part on the catalogue. How much it costs I don't even want to know. Non-OEM solution is to detach whole shaft, disassemble it and replace the bearing with the same shitty one. Good few hours of work.
Na szczęście są jeszcze rozwiązanie pośrednie: amortyzatory składające się z dwóch części, które można założyć na istniejące łożysko bez wyciągania całego wału. Poniżej jedno z rozwiązań.Luckily there are few other solutions that allow to clamp existing bearing with two piece bushing. Below is one of them.
Generalnie godzina roboty. Zobaczymy ile pociągnie.The whole replacement took one hour. Let see how long it will last.