niedziela, sierpnia 24, 2008

(mk5) Czujnik deszczu/światła i lusterko samościemniające / Rain-light sensor and self dimming mirror

W piątek wreszcie znalazłem chwilę czasu, żeby podjechać i wymienić przednią szybę na przystosowaną do czujnika deszczu/światła (RLS). Kabelki do czujnika i lusterka już miałem poprowadzone, więc pozostało tylko wrzucić bezpieczniki i zaprogramować czujnik.On Friday I found some time to have the wind-shield replaced for the one with the rain light sensor (RLS). I had wired everything before, so all I did after the wind-shield had been installed was to put the fuses and code the RLS.
Czujnik ma opcję samozamykania okien, kiedy zacznie padać deszcz (po zamknięciu samochodu). Opcję można włączać/wyłączać z poziomu MFA+.RLS has an option to autoclose the windows upon rain (after locking the car). This option can be turn on/off from MFA+.
Lusterko ma wyprowadzone kable do przednich drzwi, gdzie również można zainstalować wkłady samościemniające.Self dimming mirror is wired to the front doors, where auto dimming mirrors can also be installed.
Schemat podłączeniaWiring diagram
Części:Parts:
1K0 955 559 M - czujnik deszczu
1C0 973 119 B - wtyczka czujnika
000 979 009 E - przewód serwisowy (x2)
1K5 845 011 P - szyba przednia
1K0 845 543 - uchwyt czujnika
1K0 857 511 B 9B9 - lusterko
4B0 971 833 - wtyczka lusterka
000 979 018 E - przewód serwisowy (x3)
000 979 132 - przewód serwisowy (x2) - drzwi
1K0 858 547 9B9 - pokrywa lewa
1K0 858 548 9B9 - pokrywa prawa
1K0 857 593 9B9 - tunel kabli góra
1K0 857 594 9B9 - tunel kabli gół
1K5 857 304 9B9 - nakładka
1K0 955 559 M - rain sensor
1C0 973 119 B - sensor plug
000 979 009 E - service wire (x2)
1K5 845 011 P - windshield
1K0 845 543 - sensor bracket
1K0 857 511 B 9B9 - mirror
4B0 971 833 - mirror plug
000 979 018 E - service wire (x3)
000 979 132 - service wire (x2) - doors
1K0 858 547 9B9 - left cover
1K0 858 548 9B9 - right cover
1K0 857 593 9B9 - cable channel top
1K0 857 594 9B9 - cable channel bottom
1K5 857 304 9B9 - trim
Anonymous Anonimowy na to / said:

witam. gdzie to moge kupic
e-mail:orzechinio@gmail.com

8:19 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Teraz pytanie do fotochromu - otóż mam czunik deszczu/zmierzchu i fotochrom w lusterku wstecznym. Teraz dołożyłem sobie lusterko zewnętrzne kierowcy z fotochromem i podświetleniem. Podświetlenie dziala (po zakodowaniu sterownika) jednak fotochrom nie, nie wiem również czy to trzeba gdzieś dodatkowo zakodować czy też powinno mi ruszyć od ręki. Sterownik to 1K0 959 701 N

12:47 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Może być kilka kwestii:
1. sam sterownik - 1K0 959 701 N ma kilka wariantów z różnymi opcjami
2. kodowanie - na pewno jest dodatkowe
3. kabel wyzwalający od lusterka wewnętrznego do drzwi - jeśli nie miałeś zewnętrznego przyciemniania to są duże szanse, że tego kabla nie ma.

5:23 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

1. można gdzies to sparwdzić co sterownik ma w sobie? albo jaki wariant sterownika mam?
2. tutaj byłbym sceptyczny, poszperałem troszkę i od fotochromu nic nie znalazłem ;/
3. jest szansa sparwdzenia tego po zdjęciu boczku?

4:25 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

1. można przeczytać pełny numer ze sterownika i sprawdzić w ETCE
2. rzeczywiście, wygląda na to, że nie ma...
3. można sprawdzić zdejmując gumową osłonę wiązki - jak będę wiedział, który rocznik to sprawdzę na schemacie.

7:16 AM  
Anonymous arti82 na to / said:

Zdjęcia sterownika, kostek i tym podobne szczegóły są dostępne tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=622220 - będę wdzięczny za wszelkie info bo jak na razie widzisz nie mogę uruchomić tego ustrojstwa i nie wiem gdzie leży przyczyna. Pozdro

7:46 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

kable w wiązce drzwi masz: piny 2 i 3.

sprawdź miernikiem czy jest połączenie od lusterka: pin 4 lusterka do pinu 2 na słupku i pin 5 lusterka do pinu 3 na słupku

ze słupka pin 2 do pinu 1 w steroniku i pin 3 do pinu 10.

jeśli jest połączenie, to raczej wina sterownika drzwi.

8:29 AM  
Anonymous arti82 na to / said:

Co ustaliłem:
- pin 2 z kostki słupka ma przejście na pin 1 kostki do sterownika
- pin 3 z kostki słupka ma przejście na pin 10 kostki do sterownika
- pin 1 sterownika ma przejscie na pin 8 sterownika lustra
- pin 10 sterownika ma przejscie na pin 16 sterownika lustra *czyli tak jak mówiłeś piny skrajne - najbliższe siebie - w sterowniku)
- pin 8 kostki lusterka ma przejście do wkładu
- pin 16 ma również przejście do wkładu

Chiałem być tak dokładny że aż zapomniałem sprawdzić czy piny ze słupka mają przejście do wkładu (no ale jak poszczególne etapy mają to chyba też będzie ok - jutro sprawdzę ). Poza tym wkład foto ma układ zamknięty - czy to jest OK? Jeżeli tak to wiązka w drzwiach jest OK, sterownik przepuszcza więc jest OK.
Problemem zatem będzie albo sam wkład (może jest walnięty - czy to możliwe?) lub nie mam kabla od lustra wewnętrznego do słupka (jak to sprawdzić?).

12:25 PM  
Anonymous arti82 na to / said:

I powiedz mi jeszcze jak zasymulować działanie fotochromu w dzień bo widzę po zdjęciach wyzej że Ty robiłeś coś takiego?

4:09 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

sprawdź miernikiem czy jest połączenie od wewnętrznego lusterka: pin 4 lusterka do pinu 2 na słupku i pin 5 lusterka do pinu 3 na słupku.

co do załączenia fotochromu: zaklej czarną taśmą przedni czujnik światła na lusterku. z przodu lusterka po lewej stronie.

7:00 PM  
Anonymous arti82 na to / said:

Chciałem sprawdzić te piny ale cholera nie wiem jak się dobrać do tego lusterka w Golfie Plus ;/

6:35 AM  
Anonymous arti82 na to / said:

OK udało się - jak zwykle ELSA dobra na każde zło. Sprawa wygląda następująco: na pinie 4 i 5 w kostce lusterka wewnętrznego jest pustka ;/ Żaden z pinów 1, 2, 3 i 6 nie prowadzą do pinu 2 i 3 na słupku. Czy te piny 4 i 5 są odpowiedzialne tylko za wyprowadzenie sygnału na zewnątrz czyli np. do drzwi czy spełniają jeszcze inną rolę?

9:54 AM  
Anonymous arti82 na to / said:

Jesteś jeszcze w stanie coś podpowiedzieć?

Druga sprawa to czy wiesz coś na temat składania lusterek? Wymieniłem lusterko na skłądane elektrycznie, kupiłem regulator ale też się nie składa - działa tylko podświetlenie.

9:02 AM  
Anonymous Maciek na to / said:

Czy mógłbyś napisać mi numery części, które są potrzebne do takiej zmiany? Chodzi mi zwłaszcza o to, czego nie widać, czyli wiązki, wtyczki itp. Z góry dziękuję!

1:57 PM  
Anonymous Maciek na to / said:

BARDZO dziękuję!

3:11 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

co do domykania szyb jak pada da się jakoś to włączyć mam zwykły MFA czujnik jest fabrycznie montowany ale szyby same się nie zamykają jak pada

11:12 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Zamówiłem wiązkę do sensora zmierzchu i deszcu z kufatec, wystarczy, czy będą mi potrzebne jakieś jeszcze kable.

12:28 PM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close