sobota, stycznia 20, 2007

(Mk5) Przednie przeciwmgielne / Front anti-fogs

Moja instalacja świateł przeciwmgielnych odbywała się etapami: najpierw kable (przy okazji roboty ze sprzęgłem), potem podłączenie (przy okazji wymiany kontrolera), a na końcu same światła (bez okazji :-).
---
I installed my fogs in several phases: first harness (when I was doing my clutch), then connecting to controller (when I was upgrading it), and finally the lights themselves :-)


Potrzebne części / Parts installed:
1. Lampy/Lamps (soczewkowe/projector type, żarówka/bulb H11): prawa/right - 1T0 941 700 B, lewa/left - 1T0 941 699 B
2. Grile/Grills: prawy/right - 1K0 853 666 E 9B9, lewy/left - 1K0 853 665 E 9B9
3. Nakrętki (6 sztuk) / Nuts (6x) - N 905 353 01
4. Śruby (6 sztuk) / Bolts (6x) - N 013 967 1
5. Kabel/Harness - niestety VW nie sprzedaje gotowego kabla (co jest moim zdaniem niezłą głupotą, bo mogli by na tym kosić kasę). Można kupić gotowy kabelek (ja tak zrobiłem), albo zrobić samemu. / unfortunately VW does not make the fog harness (which is stupid, as they could get some profits on this). It can be purchased separately (I bought one), or fabricated from scratch.
6. Kabel wyzwalający / Trigger wire - 000 979 009 (u mnie był razem z kablem / mine came with the harness)
7. Włącznik świateł z opcją przeciwmgielnych / Light switch with fogs option
8. Kontoler obsługujący przeciwmgielne / Hi-line controller

Potrzebne narzędzia / Tools required:
1. Klucz TORX 20 / TORX 20 bit
2. Śrubokręt krzyżakowy / Phillips screwdriver
3. Klucz M10 (do odłączenia akumulatora i przykręcenia masy) / M10 wrench (to disconnect battery and bolt the ground)
4. VAG-COM
5. inne potrzebne do wyjęcia półki akumulatora, jeśli ktoś się zdecyduje upychać kabel w rynience pod półką / other necessary to remove the battery shelf, if someone decides to wire the harness in the harness retainer under the battery shelf

Pierwszy krok to odłączenie akumulatora. / First step is to disconnect the battery.



Pod półką akumulatora znajduje się rynienka w której idą wszystkie kable. W tej rynience położyłem też wiązkę od przeciwmgielnych. Minus przykręciłem do śruby błotnika za akumulatorem.
---
There is a harness retainer under the battery shelf, and this is where I put my fog harness as well. The ground was bolted to the fender behind the battery.



Wtyczki puściłem w dół przez otwór za lewą lampą, a potem z przodu w zderzaku przed/po chłodnicą. Nie musiałem nawet zdejmować zderzaka.
---
The plugs were wired down through the hole behind the left headlight and then through the bumper in front of or under the cooler. I did not have to remove the bumper.



Potem było już z górki: wcisnąć nakrętki... / The rest was easy: plug the nuts...



...przykręcić lampy... / ...bolt the lamps...



...i założyć nowe grile. / ...and install new grills.

Wyciąganie włącznika / Pulling out the switch

Dostęp do kontrolera / Accessing the controller









Kabelek wyzwalający od włącznika świateł do kontrolera podłączony jest do złącza nr 5 przy wyłączniku świateł i do złącza nr 6 wtyczki E przy kontrolerze. Żeby wepchnąć kabelek do złącza, trzeba je wysunąć z osłony. W tym celu trzeba podważyć z boku zatrzask.

Obydwie osłony mają zatrzaski, które trzymają całość w gnizadach.
Dodatkowo wszystkie złączki przy kontrolerze są zabezpieczone przed wypadnięciem czerwonym zatrzaskiem.
---
A trigger wire from the switch to the controller is connected to pin no. 5 at the switch and pin no. 6 of the E plug at the controller. In order to put the wire in the connector it is necessary to slide the connector out of the enclosure. The connector is locked in the enclosure with the latch.

Both enclosures have latches that lock them in the sockets.
In addition all connectors at controller are locked with the red lever.









Kable od świateł podłączone są do złącza nr 4 wtyczki A (wg Bentley'a: prawe) i złącza nr 2 wtyczki D (wg Bentley'a: lewe). Żeby wepchnąć kabelek do złącza, należy wysunąć o kilka milimetrów fioletowe zatrzaski (na zdjęciach powyżej widać zatrzaski już odblokowane). NIE NALEŻY ICH CAŁKOWICIE WYCIAGAĆ!
---
Light wires are connected to pin no. 4 of the A plug (per Bentley: right) and pin no. 2 of the D plug (per Bentley: left). In order to put the wire in the connector it is necessary to slide the violet latches by few milimeters out (they are unlocked on the pictures above). IT IS NOT RECOMMENDED TO FULLY SLIDE THEM OUT!




Ostatnia czynność to przeprogramowanie kontrolera. Włączamy światła przeciwmgielne (bit 0 bajtu 0) oraz monitorowanie żarówek w światłach przeciwmgielnych przednich (bit 2 bajtu 18).
---
Last thing to do is to program the controller by turning on the fogs (bit 0 of byte 0) and turning on the bulb monitoring in the front fogs (bit 2 of byte 18).



Efekt końcowy. / Final look.




Dodatkowo można zaprogramować sobie światła dzienne na lampach przeciwmgielnych (ja tak chciałem), włączając światła dzienne wogóle (bit 4 bajtu 0) i przekierowując je na przeciwmgielne (bit 4 bajtu 17).
---
In addition it is possible to have fogs as DRL (as I wanted), by turning on the DRL (bit 4 of byte 0) and transferring them to the fogs (bit 4 of byte 17).



Przeciwmgielne jako światła dzienne. / Fogs as DRLs.



Teoretycznie przy włączaniu długich przeciwmgielne powinny się wyłączać. Można jednak zaprogramować kontroler, żeby się nie wyłączały. Wymaga to podobno przeprogramowania wskaźników na Europę/UK (ja mam UK: mile, Celcjusze, czas 24-godzinny). Dodatkowo trzeba odznaczyć wyłączanie przeciwmgielnych z długimi (bit 5 bajtu 17).
---
Theoretically the fogs should go off with high beams. However, it is possible to keep them on. It requires reprogramming the cluster to Europe/UK (I have UK: miles, Celsius, military time) and uncheck turning off the fogs with high beams (bit 5 of byte 17).
Anonymous Krzysztof Rychter na to / said:

Mnie ciekawi, czy włączenie dziennych na lampach p.mgłowych jest dostępne tylko w amerykańskiej wersji czy też w europejskiej? W Warszawie elektronik mówił mi, że golfy i jetty ze Stanów mają inny moduł odpowiedzialny za komfort i stąd nie wszystkie opcje, o których piszesz są dostępne. To faktycznie tak jest?

12:41 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Moduł Centralnej Elektryki, który jest odpowiedzialny za przeciwmgielne występuje w kilku wersjach: Basic, Mid-Line i Hi-Line. Z tego co mi wiadomo tylko Hi-Line ma opcję przednich przeciwmgielnych wogóle. Natomiast nie słyszałem jeszcze, żeby przy opcji przednich przeciwmgielnych nie dało się włączyć dziennych na przeciwmgielnych.

6:00 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam panowie :) a idzie ustawic tak ze po przekreceniu powiedzmy pokretla na pozycje 1 beda swiecily przeciwmgielne jako dzienne a po przekreceniu na pocycje 2 przeciwmgielne zgasna a zapala sie normalne swiatla ?

8:57 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Tak sie nie da.
Dzienne swieca zawsze jak inne swiatla sa wylaczone. Po przekreceniu wlacznika na pozycyjne, dzienne gasna i wlaczaja sie pozycyjne.

4:18 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

hmm nie wiem czy dobrze to zrozumialem :) a mianowicie dzienne w tym wypadku halogeny beda swiecily po przekreceniu kluczyka w stacyjce i gdy pokretlo bedzie w pozycji 0 a po przekreceniu na pozycje 1 zapalaja sie pozycje i w tym momecie gasna halogeny :) po przekreceniu na pozycje 2 zapala sie normalne swiatla bez halogenow :) ?

4:05 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

dokładnie tak. dzienne zapalają się po przekręceniu kluczyka. w przypadku dziennych w wersji Skandynawia są to zawsze dwie żarówki: pozycyjne i mijania (lub przeciwmgielne, jeśli dzienne zostały ustawione na te lampy). tak jest w pozycji 0. w pozycji 1 gasną światła mijania (lub przeciwmgielne) i świecą tylko pozycyjne. w pozycji 2 świecą się i pozycyjne i mijania.

jeśli masz czujnik zmierzchu (dodatkowa pozycja pomiędzy 0 i 1), to samochód sam przełącza pomiędzy światłami dziennymi (pozycja 0) i światłami mijania (pozycja 2).

7:24 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Wujku ! mam takie pytanko znalazlem do kupienia oryginalna wiazke do halogenow i do czujnika temperatury (w przednim zderzaku) i jest tam kostka 5 pin do wpiecia w glowna instalacje i tutaj zaczyna sie moje pytanie gdzie jest u mnie taka wtyczka bo niestety posiadam sam czujnik temperatury i probowalem dzisiaj rozwiklac gdzie ida 2 kabelki od niego ale niestety nie moge zlokalizowac :(

5:36 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

chyba lipa z tą wtyczką bedzie w ETCE sprawdzilem to w wiazce jest wtyczka z 5 pinami odpowiadajaca za zderzak przedni ale skoro u mnie nie ma halogenow to i chyba nie bedzie tej wtyczki ? wiec chyba pozostaje mi cigniecie przewodow do centralnego modulu elektryki ?

11:31 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Nie wiem jak w Golfie, ale w Jetce kable idą bezpośrednio do modułu. Nie ma żadnej wtyczki wiązki zderzaka.

6:36 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

dzisiaj rozbebeszylem golfa pod maska w poszukiwaniu wtyczki(5pin)i niestety takowej nie znalazlem jedyna wtyczka z ktorej wychodzi przewod do zderzaka jest 2pinowa i idze do czujnika temperatury zewnetrznej ;) ale jak cos to i tak uloze instalacje do modulu :)Jeszcze mam takie pytanko odnosnie tej wtyczki 5 pin jak wyglada rozmieszczenie przewodow w tej wtyczce 2 przewody od lewego halogenu , 2 przewody od prawego i zostaja 2 od czujnika wiec jak sa polaczone te przewody skoro jest ich 6 a wtyczka jest 5 pin ? :P

6:34 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Anonimowy powyżej pisze o sytuacji w której jestem teraz - oryginalny kabel na halogeny przednie i czujnik temperatury to 1T0 971 095 ja mam na końcu A5 są też inne. Oryginalnie mam też tylko czujnik temperatury i Bordnetz mid-line (czyli do wymiany). Jeszcze zderzaka nie rozbierałem, ale znalazłem, że ten wtyk 5 PIN (4D0 973 725)wchodzi do wiązki głównej elektryki (1K0 971 051) w gniazdo 6XO 973 825. Ale moim zdaniem niewiele to daje. Normalnie to by wypięło się kabel z czujnikiem założyło kabel pod halogeny i czujnik i tam wpieło (plus halogeny:). Ale skoro we wszystkich opisach i instrukcjach jest mowa o tym że te gotowe kabelki do modyfikacji wpinane są w kostki w bordnetz znaczyłoby to że z tego gniazda 5 PIN do Bordnetz nie idzie nic (gdyby szło - trzeba by wypiąć "ślepe" kable i wpiąć te z zestawu (idzie pewnie temperatura). Czy Wujek Zdzisio wie coś na ten temat? Czy kostki w bordnetz (A/D) były rzeczywiście puste... Pozdr

4:09 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Wtyczki bordnetz były puste.

8:15 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Do anonimowy :) to ja pisalem wyzej o tych halogenach ostatnio zalozylem wiazke zderzaka z halogenami i temat jest taki ze wtyczka 5 pin jest tylko w tym aucie w ktorym sa zainstalowane seryjnie halogeny :) w naszych golfach jest tylko wtyczka 2 pin z ktorej wychodza przewody do czujnika temp na przednim zderzaku ja zamowilem w serwisie kostke 5 pin i mozna to zrobic tak zeby bylo jak fabryka ale trzeba by bylo zmienic gumki uszczelniajace styk poniewaz w kostce 5 pin sa wieksze otwory niz w 2 pin dlatego ten temat raczej odpuszcze i poprostu bedzie wtyczka 5 pin ale otwory w ktorych powinien isc czujnik beda zaslepione :) pozostalo mi tylko zaprogramowac modul ale niestety nie posiadam kabla na te chwile

11:29 AM  
Anonymous Danielo na to / said:

Witam juz zmienilem modul i go zakodowalem , podlaczylem halogeny i wszystko smiga jak nalezy ale mam takie pytako czy moge u siebie aktywowac funkcje coming home nie majac czujnika zmierzchu ? czy potrzebny jest do tego wlacznik z funkcja "auto"?

1:39 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

A jak to jest z diagnozą spalonej żarówki ? Chciałem zrobić tak:
1.Włączyć halogeny żeby działały jak dzienne (wystarczy włączyć tryb skandynawski i włączyć na halogenach dzienne)
2.Założyć do halogenów żarówki led
I tu jest problem bo takie żarówki praktycznie nie wytwarzają obciążenia i wyskakuje błąd spalonej żarówki diagnozę "zimną" wyłączyłem ale błąd nadal się pojawia słyszałem też że jest też diagnoza "ciepła" ale nie wiem jak ją wyłączyć? Mogę liczyć na pomoc ? Może w jakiś inny sposób da się wyłączyć diagnozę spalonej żarówki ?

11:12 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

A w jaki sposób można sprawdzić jaką wersję modułu aktualnie posiadam (Basic,Mid-Line, Hi-Line)? Można to odczytać po podłączeniu VAG'iem?

10:40 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Chodzi mi o kontroler elektryki (czy obsługuje przeciwmgielne czy nie)

10:47 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

VAGiem można odczytać numer części CECM i porównać do opisu w plikach etykiet (label files) VAGa.

5:53 PM  
Anonymous poek na to / said:

Szukałem wiązki przewodów, którą mógłbym wykorzystać do zamontowania przeciwmgielnych w moim golfie v. Znalazłem coś takiego: http://cgi.ebay.pl/Kabelsatz-Kabelbaum-Nebelscheinwerfer-VW-Golf-V-5-HB4-/350109099004?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item518420e3fc

Którą wersję powinienem wybrać (HB4 czy H11)? Z tego co widzę to różnią siętylko wtyczkami. Skoro tak - to czy były halogeny z różnymi wejściami?

I czy dobrze myślę: taką wiązkę przepuszczam do kabiny i podpinam do kontrolera. Dodatkowo łączę kontroler z wyłącznikime (z opcją PM przednich), podpinam światła, koduję VAGiem i działa. Dobrze myślę(szczególnie kwestia kabli)?

12:31 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Tak, są przeciwmgielne z różnymi żarówkami: soczewkowe są na H11 a odbłyśnikowe na HB4. Nie wiem czy wszystkie. Jak kupisz lampy to sprawdź jaka żarówka wchodzi.

Odnośnie podłączenia i kodowania: jesteś na właściwym tropie.

10:45 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

jaki jest numer kabla z pinem do wtyczki a i d ?ich grubosc to 2.8mm ?

12:20 PM  
Anonymous adikrakow na to / said:

witaj, mam problem z touaregiem 2003r, nie mogę podpiąć przednich halogenów, przełącznik działa - tak mi się wydaje bo zapala się w nim lampka i na kostce zanika napięcie po włączeniu halogenów, kodowanie sterownika jest poprawne, VAS5052 podczas testów elementów zapala halogeny z przodu a przełącznikiem nie mogę tego zrobić, i teraz pytanko czy miałbyś może schemat centralnego modułu, bo mam wrażenie że nie dostaje impulsu z kabelka wyzwalającego, tylko niestety nie mogę dojść gdzie on go powinien podać, przepikałem już cały moduł i nic :/

7:12 AM  
Anonymous Autodv.pl na to / said:

Samodzielnie zmieniasz światła? Musisz się na tym dobrze znać.

8:41 AM  
Anonymous Autotruck na to / said:

Wymiana halogenów to często skomplikowana operacja. Dobrze, że udało Ci się z tym poradzić samodzielnie.

4:00 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam
Mam wszystko gotowe,tylko gdzie się wpiąć z zasilaniem?do skrzynki bezpieczników? ktoś podpowie albo podrzuci schemat,bo chce żeby było jak ori :) z góry dzięki
PS wiązkę sam robię :)z przełącznika do brodenza poszedł jeden wyzwalajacy,potem z brodenz 2 kabelki do halogenów i od każdego halogena po 2 czyli masa i zasilanie, pytanie jak to połączyć?

5:22 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam
Mam pytanie czy wszystkie przewody muszą być puszczone od nowa?
Bo z lewej strony lampy jest wtyczka wydaje mi się że jest przygotowana pod halogeny ale nie mogę znaleźć prądu gdzie można znaleźć dojście

2:20 PM  
Anonymous Mariusz na to / said:

DO wymiany świateł polecam ofertę sklepu internetowego https://motoledy.pl/pl/h4/560-zarowki-led-h4-9v-32v-canbus-csp-zestaw-nowosc-5901414685829.html. Znajduje się tam bardzo szeroka oferta żarówek ledowych.

9:25 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close