poniedziałek, marca 01, 2010

(Mk5) Bramka CAN (J533) / CAN Gateway (J533)

Fabryczna bramka CAN okazała się za stara, żeby podołać nowym dodatkom (RNS wyrzucał błędy komunikacji). No i była tylko 7-bitowa, więc nie miała miejsca na kilka przewidzianych dodatków.Factory CAN Gateway was too old to handle last additions (RNS was throwing communication errors). And it was only 7 bit long, so it has no provisions for few expected additions.
Bramka nie jest nawet przykręcona, tylko wpięta na zatrzaski.Gateway is not even bolted, it is just clipped.
Nareszcie 10 bitów do dyspozycji. Problem tylko w tym, że trzeba kodować bit po bicie, bo nowy układ bitów jest zupełnie inny.Finally, 10 bits available. The problem is it has to be coded bit by bit, because the bit allocation is completely different.
Nie wiedziałem, że nawet Ford korzysta z rozwiązań VW...I did not realize even Ford uses VW solutions...
Wreszcie czyściutko :D.Finally, clean :D.
Anonymous Anonimowy na to / said:

I see the termination is AA. Is this the latest version?
Have you encounter other incompatibilities with other modules in the car before upgrading to AA version?

Thank you!

digital_starchaser@yahoo.com or cosmin@clubseat.eu

1:56 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Can you show us , where is the CAN Gateway located? I can't find it anywhere!!
Thanks

3:32 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

In Jetta/Golf: over the accelerator pedal, to the right from the brake pedal.

8:56 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

gdzie dokładnie znajduje się ta bramka ?
i czy np z innych aut vw bramka będzie pasować do golfa v ?
poszukuję bramki takiej żeby RNS510 nie rozładowywała akumulatora na sofcie wyższym niż 1200 a takie bramki były zakładane po 2007r czy da się to odczytać z oznaczeń są na nich daty ale nie chce się sugerować bo te z 2006r mogły być montowane w 2007r

2:05 PM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

gdzie dokładnie znajduje się ta bramka ?
i czy np z innych aut vw bramka będzie pasować do golfa v ?
poszukuję bramki takiej żeby RNS510 nie rozładowywała akumulatora na sofcie wyższym niż 1200 a takie bramki były zakładane po 2007r czy da się to odczytać z oznaczeń są na nich daty ale nie chce się sugerować bo te z 2006r mogły być montowane w 2007r

2:05 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Bramka znajduje się nad pedałem gazu. Do Golfa pasuje każda zaczynająca się na 1K.

Z tego co wiem wszystkie powyżej wersji L poprawnie usypiają RNS. Poszukaj wersji AA albo AD, to są najnowsze, będziesz miał spokój.

6:15 AM  
Anonymous molnar na to / said:

Mam pytanie do kolegi dobra rada - wymienilem w mojej jetta 1,9 tdi 2007r gateway na taki z koncowka AC.
Po zakodowaniu wszystko smiga jednak mam blad bo na liscie glownej pod gatewayem pojawila mi sie pozycja 61 kontrola aku - jest blad komunikacji. Nie mam pojecia jak to wylaczyc ani jak to zakodowac bo nie ma zadnych podpowiedzi. Pomoze kolega co z tym zrobic? Z gory dziekuje ( moge wyslac foto jak to wyglada )

3:20 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

61 jest w bajcie 7, który należy wyzerować.

7:17 PM  
Anonymous molnar na to / said:

Dziekuje za podpowiedz- moj program Vag Can Pro ma bledy w opisach blokow.
Wszystko dziala bez bledow.
A moze kolega wie co zrobic zeby silnik 1,9 TDI troche wyciszyc bo przyznam ze auto po przejechaniu 160 tys km zrobilo sie glosne w srodku.

2:15 AM  
Anonymous molnar na to / said:

Jeszcze jedo pytanie - po wgraniu najnowszego softu do rns510 i probie wprowadzenia celu podrozy podczas jazdy pokazuje mi na ekranie info ze mam nie krecic nawigacja bo to moze byc niebezpieczne. Coz to za dziwna informacja - takiej jeszcze nie mialem

12:05 PM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

co do silnika, to obejrzałbym wałki rozrządu na początek.

natomiast z rns'em nie będę w stanie pomóc, spróbuj na vwnavi.com

2:41 PM  
Anonymous molnar na to / said:

Myslisz ze moga miec luzy? Ustawialem skok pompowtryskow jakies 3 miesiace temu i wszystko wygladalo ladnie.

4:37 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Witam

Ja mam problem po zmianie na Gatka z koncowka L a konkretnie VCDS pokazuje mi 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010

Przepisalem bit po bicie liste polaczen ze starego i nic to nie dalo

11:15 AM  
Anonymous Anonimowy na to / said:

Czy taki moduł będzie ok 1K0907530AA mam z literą C i rozładowuje aku. Po skanie mojego zmieniam i przyuczam nowy tak????

9:09 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close