Moduł komfortu (CCCM) w wersji z wyższej półki umożliwia dostęp do Menu Convenience w MFA+. Są różne moduły w zależności od ilości drzwi: | Comfort module (CCCM) in high line trim allows to access Convenience Menu in MFA+. There are different versions depending on the no. of doors: |
Wersja 4-drzwiowa: | 4-door version: |
1K0 959 433 AT |
1K0 959 433 CC |
Wersja 2-drzwiowa: | 2-door version: |
1K0 959 433 AS |
Wydaje mi się, że moduł do wersji 4-drzwiowej można spokojnie zaprogramować do wersji 2-drzwiowej. Moduł do wersji 2-drzwiowej można zastosować do wersji 4-drzwiowej ale bez szyb sterowanych elektrycznie w tylnych drzwiach. | AFAIK 4-door module can easily be programmed to be used in 2-door car. 2-door module can be used in the 4-door car only without power windows in the rear doors. |
Narzędzia: | Tools: |
---|
1. Podważacz plastików | 1. Trim tool |
2. Torx T20 | 2. Torx T20 |
3. Klucz M10 | 3. M10 wrench |
4. VCDS (dawniej VAG-COM) | 4. VCDS (previously VAG-COM) |
1. Przygotowanie | 1. Preparation |
---|
Odczytać kodowania oryginalnego modułu komfortu (CCCM) przy pomocy VCDS (dawniej VAG-COM): | Read current comfort module (CCCM) coding with VCDS (previously VAG-COM): |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Najlepiej zrobić zrzut ekranu każdego bajtu. Moduły komfortu mogą mieć różne długość kodowania. | I recommend to make a screen shot of every byte. Comfort modules can have a different length of coding. |
2. Wymiana | 2. Swap |
---|
Wyjąć plastik nad popielniczką | Remove the trim over the ashtray |
|
Odkręcić śrubę (Torx) schowka pasażera (czerwona strzałka) | Remove the bolt (Torx) of the glove box (see red arrow) |
|
Zdjąć prawą osłonę deski rozdzielczej | Remove right dash cover |
|
Zdjąć prawą środkową osłonę słupka | Remove right middle a-pillar cover |
|
Odkręcić 3 dolne śruby schowka pasażera (Torx) | Remove 3 lower glove box bolts (Torx) |
|
Odkręcić 3 górne śruby schowka pasażera (Torx). Wysunąć schowek pasażera maksymalnie w prawo i wyjąć. Zalecam zdjęcie dolnej osłony słupka (jedna zapinka i zapinka pod osłoną progu). | Remove 3 upper glove box bolts (Torx). Slide the glove box to the right as far as it stops and take it out. I recommend to remove lower a-pillar cover (one clip + clip under sill cover). |
|
Odłączyć 3 wtyczki (włącznik światła w schowku, światło schowka i światło pod nogami) i rurkę klimatyzacji schowka. | Disconnect 3 plugs (box open switch, box light, footwell light) and the cooling pipe. |
|
Popchnąć blokadę w lewo i przesunąć CCCM w lewo | Push the tab gently to the left and slide the CCCM to the left |
|
To odblokuje zablokowane wtyczki. Wtyczki zablokowane: | This will disengage the plug lock. The closed lock: |
|
Wtyczki odblokowane: | The open lock: |
|
Wyciągnąć wtyczki | Pull out the plugs |
|
Odkręcić dwie nakrętki M10 i wyciągnąć cały wspornik modułu | Remove 2 M10 nuts and remove the module retainer |
|
Odciągnąć blokadę delikatnie i wysunąć moduł całkowicie ze wspornika | Pull the tab gently to the left again and fully slide the module out of the retainer |
|
Uwolniony moduł | Released module |
|
Flaczki (moduł w wersji low-line, moduł w wersji high-line) | Internals (low-line module, high-line module) |
|
Instalacja w odwrotnej kolejności. Rurka chłodząca jest trochę upierdliwa do zapięcia, ale możne ją trochę wyciągnąć. | Installation in the reverse order. The cooling pipe is a PITA to install back but it can be slightly pulled out. |
3. Kodowanie | 3. Coding |
---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jak widać nowy moduł ma zupełnie inną długość kodowania i dlatego warto było zrobić zrzuty ekranów, żeby wiedzieć które opcje gdzie są zakodowane i zakodować nowy moduł zgodnie ze starym. | The new module has a different length of coding and therefore it was worth to take screenshots to know where the options are coded and code the new module accordingly. |
4. Adaptacja pilotów | 4. Adaptation of remotes |
---|
Procedury adaptacyjne są opisane stronie wiki.ross-tech.com. Trzeba zebrać wszystkie piloty (zazwyczaj 2) przed rozpoczęciem. | Adaptation procedures are described on wiki.ross-tech.com. Collect all the remotes (usually 2) before proceeding. |
Czyszczenie zapisanych pilotów: Otworzyć 46-Centralny Comfort i wybrać Adaptacja-10. Wybrać kanał 000. Odczyt. Żeby wyczyścić zapisane piloty wcisnąć Zapisz. Zrobione, Powrót. Zamknąć kontroler. | Clearing existing remotes: Open 46-Central Conv. and select Adaptation-10. Select channel 000. Read. To clear all matched remote controls press Save. Done, Go Back. Close Controller. |
|
Adaptacja pilotów: Otworzyć 46-Centralny Comfort i wybrać Adaptacja-10. Wybrać kanał 001. Odczyt. Wartość odczytana NIE oznacza aktualnie zaadaptowanych pilotów: | Matching your remotes: Open 46-Central Conv. and select Adaptation-10. Select channel 001. Read. The value does NOT show the actual number of adapted remotes: |
0 = Wszystkie pozycje w pamięci zajęte, adaptacja dodatkowych pilotów niemożliwa, trzeba najpierw wyczyścić pamięć (jak wyżej). | 0 = All memory positions occupied, matching of additionals keys not possible, clear memory positons first (see above), |
1 = Adapatcja kolejnego pilota możliwa. | 1 = Matching of additional remotes possible. |
Rozpocząć adaptację pilotów wprowadzając wartość "1". Test. Zapisz. Nacisnąć przycisk odblokowania drzwi na każdym pilocie, który ma być zaadaptowany. Kierunkowskazy błysną, żeby potwierdzić proces adaptacji każdego pilota. | Start matching your remotes with entering "1" as new value. Test. Save. Press the unlock button on each remote control you want to add, the blinkers will light up to confirm the adaptation process of each remote. |
Maksymalny czas adaptacji pilotów po zapisaniu nowej wartości nie może przekroczyć 30 sekund. | The time for matching remotes after saving the new value should not exceed 30 seconds. |
Zrobione, Powrót. Zamknąć kontroler. | Done, Go Back. Close Controller. |
|
Witam kiedys w zeszlym roku rozmawialismy o jettcie ja mam czarna sprowadzalem wlasnie ze stanow i chcialbym cos sie zapytac moj juz jest praktycznie skonczony ale potrzebuje jeden element tylnego zderzaka czy mozesz wyslac swoj adres e-mail to wysle zapytanko czy jestes w stanie mi to zalatwic pozdrawiam i wielki uklon dla twojego bloga i poswiecenia VW
czy masz moze liste sterowników z wersji High line ?
1K0-959-433-BT ; 19 Byte
1K0-959-433-CA ; 19 Byte
1K0-959-433-CB ; 19 Byte
1K0-959-433-CD ; 19 Byte
1K0-959-433-CL ; 19 Byte
1K0-959-433-CR ; 19 Byte
1K0-959-433-CT ; 19 Byte
1K0-959-433-DA ; 19 Byte
1K0-959-433-AQ ; 19 Byte
1K0-959-433-AR ; 19 Byte
1K0-959-433-AS ; 19 Byte
1K0-959-433-AT ; 19 Byte
najlepsze modele.
Mam u siebie 13 bit i MFA+. Po wymianie na 19 BIt MFA+ zgineło mimo ze kodowanie takie samo, ktos ma jakis pomysł?
WIELKA PROŚBA. Jak jest różnica miedzy komfortem 1K0-959-433-AT a 1k0 959 433 CT. czy moduł z końcówka CT da się zakodować do VW touran z 2003 roku czy będzie problem.Proszę o odpowiedz
Menu MFA+ jest zakodowane na bajcie 18 bit 5. Trzyba go odznaczyć i wtedy menu się pojawi.
Co do różnic - nie mam pojęcia. Wiem, że są różnice w częstotliwościach pilotów i w odbiorniku czujników ciśnienia kół. Najlepiej wziąć ETKE, znaleźć ten który masz i przejść po wszystkich zastąpionych modelach.
witam
Dziękuje za zainteresowanie. Chodzi o to ze zmieniłem sobie zegary na pełen FIS ale w menu nie mam komfortu. Mam teraz moduł 1K0 959 433 C a zakupiłem 1KO 9595 433 CT. Niby ten z końcówka CT pochodzi z golf V z 2007 roku.Nie wiem czy będzie u mnie chodził a ETKI nie mam. Jeśli to nie problem proszę o sprawdzenie. Będę wdzięczny. Pozdrawiam
Witam serdecznie i mam pytanko - w swoim passacie 2.0 TDI 2007 wymienilem licznik z polowa wyswietlacza na pelen i nie mam dostepu do MFA+ i zadnych opcji czy jest mozliwosc skontaktowania sie przez email zeby dowiedziec sie co robilem zle? czy nowy licznik musi byc zaadaptowany bo w Passacie 3C nie ma immo w liczniku. Czy przez to ze nie wykonalem adaptacji i kodowanie nie mam dostepnego MFA+? mam tylko jak wczesniej podstawowe dane - chwilwe zuzycie paliwa, zasieg, temperature ale nie moge wejsc w zadne ustawienia ani w ukryte menu
czy powyższy opis pasuje do golfa 5?
Cześć!
Wiecie może jakie częstotliwości obsługuje jaki każdy z wymienionych wyżej sterowników?
Witam Posiadam Seata Leona 2 z 2006 r. w którym na postoju pobór prądu 100 mA. Metodą wyciągania bezpieczników znalazłem co pobiera prąd. Bezpiecznik 28 zasilający moduł komfortu 1P0959433ak. Po odcięciu zasilania do modułu pobór prądu spadł do 20 mA. W module po wypięciu drugiej wtyczki z której wychodzi tylko jeden kabelek (żółty z czarnym paskiem) pobór pozostał na poziomie 20 mA. Moje pytanie: czym steruje za co odpowiada ten kabelek.
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close