sobota, grudnia 10, 2022

(4L) Przegląd 125 tys. mil / 125k miles inspection

Wymiana jak przy 130 tysi w VW:
1. Olej
2. Filtr oleju
3. Uzupełnić płyn DEF/UREA
4. Zamienić koła przód-tył
Standard change as at 130K in VW:
1. Oil
2. Oil filter
3. Refill DEF/UREA fluid
4. Rotate wheels front-rear
Koła zamieniłem na zimówki. Dodatkowo zdjąłem nadkola, wyczyściłem podszybie przez odpływy (w miarę czysto było), zalałem zbiornik płynu spryskiwaczy dodatkową butelką koncentratu, żeby nie zamarzł. Przy okazji stwierdziłem, że zbiornik płynu jest najprawdopodobniej pęknięty w górnej części, bo jak się go zaleje pod sam korek to trochę wycieka. Zamówiłem nowy. Na koniec przeczyściłem wszystkie wtyczki przy przednim zawieszeniu. I oczywiście wtyczkę samego modułu zawieszenia w bagażniku. Dostałem ostatnio kilka razy zupełenie losowe błędy czujników zawieszenia (prawa, lewa, przód, tył, czujniki przyspieszenia i wysokości, kompletny mix). Na razie pomogło (przestało wywalać błędy), ale jak się znowu pojawią, to pewnie trzeba będzie jechać do dealera na naprawę, bo kompletnie nie wiem skąd się te błędy brały.I switched to winter tires. In addition, I removed the wheel well liners and cleaned the cowl through the drains (it was clean), I added some concentrated windshield washer fluid to prevent it from freezing. And I noted the washer fluid container must be cracked around the top because it is leaking some fluid when topped. So I odered a new one. Finally, I cleaned all the plugs around front suspension. And of course the plug at the suspension module in the trunk. I got some completely random errors recently related to suspension sensors (left, right, front, rear, acceleration, height, etc.). So far it seems it helped (no errors), but if they come back, I have to go to the dealership to have it diagnosed, because I have no clue what could cause them.