niedziela, maja 16, 2021

(1K) Przegląd 210 tys. mil / 210k miles inspection

W ramach przeglądu na 210 tys. mil zrobiłem w ten weekend dwie rzeczy: oględziny wałka rozrządu (nie było specjalnie jakichś ubytków) i wymianę paska rozrządu (pompa płynu chłodzącego zaczęła cieknąć).As a beginning of 210k miles inspection I did two things this weekend: inspection of the camshaft (I have not noticed any noticable wear out) and timing belt replacement (coolant pump started leaking).
Aktualizacja 2021-08-24Update 8/24/2021
W tym tygodniu zakończyłem przegląd: wymieniłem olej i filtr, zamieniłem koła przód-tył i wymieniłem pióra wycieraczek.This week I finalized the inspection: replaced oil and filter, rotated wheels front-rear and changed the wiper blades.
W międzyczasie zdechły co najmniej 2 rzeczy: głośnik basowy w drzwiach kierowcy (czytałem, że odklejają się magnesy w głośnikach Dynaudio) i syrena alarmowa (każda jedna którą wcześniej wymieniłem miała wewnętrzną korozję od wody).In a meantime 2 things died: bass speaker in driver's door (I've read the glue does not hold magnets in Dynaudio speakers) and alarm siren (every single one I replaced earlier had internal water damage).