wtorek, sierpnia 10, 2021

(4L) Przegląd 105 tys. mil / 105k miles inspection

Przegląd 105K zaczął się od wymiany hamulców. Oczywiście coś musiało pójść nie tak :-). Przy wymianie ostatniej tarczy kołek ułatwiający zdejmowanie koła zatarł się w gnieździe śruby koła. Przypuszczam, że pył ze rdzy wszedł w miękki gwint aluminiowy. W każdym razie nie szło go wykręcić. Musiałem go uciąć, rozwiercić i ze starej śruby do kół zrobić prowizoryczny gwintownik, żeby usunąć resztki. Nie życzę nikomu takiego przypadku w razie złapania kapcia gdzieś po drodze. Dla świętego spokoju przedmuchałem wszystko powietrzem i nasmarowałem śruby kół grafitem.105K maintenance started with the brake raplacement. Of course it would be too easy if sth did not fail. When I was replacing the last rotor, the fitting pin seized inside the lug thread. I am guessing a bit of rust dust might have got into the soft alloy thread. I could not move it so I cut it, drilled out as much as possible and I made a threading tap with old lug bolt to remove the rest. Good luck to anybody having this problem with a flat tire somewhere in the middle of nowhere. I cleared all lug holes with compressed air and put some anti-seize on the lug bolts.
Kolejną rzeczą do wymiany był czujnik cząstek. Zaczął mi wywalać błędy i samochód nie przeszedłby kontroli spalin z zaświeconą lampką usterki silnika. Oczywiście nie obyło się bez palnika, bo czujnik był dobrze zapieczony w wydechu. Na szczęście nowy przychodzi nasmarowany jakimś smarem grafitowym.Next thing to replace was the particle sensor. It started throwing errors and I am sure the car wouldn't pass emission inspection with the Check Engine light on. Of course I had to use torch because the sensor was seized pretty well. Luckily new one comes with the anti-seize grease.
Kolejną częścią do wymiany był wąż ciśnienia wspomagania kierownicy. Kilka tygodni temu zauważyłem plamy na podjeździe i ubytek płynu od wspomagania. Wymiana węża jest trochę upierdliwa, bo wąż jest dosyć sztywny a zawinięta końcówka wchodzi między kolumnę kierownicy i podłużnicę, więc trzeba się trochę nakręcić. Do tego dostęp do samej śruby na maglownicy też jest niespecjalny i trzeba mieć dosyć krótki klucz.Another part that required replacement was power steering pressure hose. Few weeks ago I noticed some spots on a driveway and low level of power steering fluid. The replacement is slightly painful because the hose is not very flexible and the hooked end goes between steering column and chassis, so it requires a bit of wiggling. Plus the access to the bolt on the steering rack is limited and a short wrench is required.
Reszta przeglądu to już standard: nowy olej i filtr, uzupełnić płyn DEF/UREA, wymienić wycieraczki, zamienić koła przód-tył.The rest of the maintenance was pretty standard: new oil and filter, refill DEF/UREA fluid, change wipers, rotate wheels front-back.
Blogger laezaeske na to / said:

Men's Razors - Titanium Stud Earrings
Men's Razors. citizen eco drive titanium watch Men's Razors. Men's titanium wood stoves Razors. fallout 76 black titanium Men's Razors. Men's Razors. Men's titanium 4000 Razors. Men's Razors. Men's Razors. 2018 ford fusion energi titanium Men's Razors.

6:25 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close