W skali głupoty od 1 do 10 obecność przednich przeciwmgielnych i brak tylnych przeciwmgielnych w amerykańskiej wersji Touarega oceniam na zaawansowany debilizm. Pozbawienie istotnego elementu bezpieczeństwa na rzecz oszczędności dosłownie 4 metrów przewodu i paru pinów (bo nie sądzę, żeby zaoszczędzili wiele na wyłączniku świateł, skoro opcja przednich przeciwmgielnych fabrycznie była) kwalifikuje się do nagrody Głupota Roku. JEDYNYM usprawiedliwieniem jest fakt, że zdecydowana większość kierowców amerykańskich nie ma pojęcia o czymś takim jak światła przeciwmgielne i zazwyczaj jeździ z włączonym wszystkim co fabryka dała. | Using a stupidity scale from 1 to 10, I judge the presence of front fog lights and the lack of rear fog lights in the US version of Touareg as advanced mental retardation. The removal of important safety feature for the savings of literary 13 ft of wire and few pins (as I do not think there was much savings in the lights switch, since the front fogs option was available from factory) qualifies for Stupidity of the Year award. The ONLY excuse for doing so is the fact that most of the US drivers has no idea about fog lights and usually drives with all the lights on. |
Robię się leniwy i nie chce mi się robić fotek wszystkich kroków :D. | I am getting lazy and do not take pictures of every step :D. |
Podłączenie całości jest proste: światła tylne przeciwmgielne są sterowane przez Moduł Komfortu umieszczony w tylnej części po prawej stronie (tam gdzie wszystkie inne moduły: haka, wzmacniacza, kamery, inwertera, zawieszenia pneumatycznego itd.). Trzeba przeciągnąć przewód od wtyczki/wtyczek świateł w klapie przez zawiasy klapy to wiązki sufitowej i dalej w dół do modułu komfortu. Zdjąłem osłony 3 i 4 słupka, żeby opuścić tył podsufitki i odkręciłem prawe oparcie tylnych siedzeń, żeby zdjąć prawą tapicerkę bagażnika. Przeciąganie przewodów w okolicy zawiasów znacznie ułatwia zdjęcie wewnętrznych osłon siłowników klapy. | The connection is rather easy: rear fog lights are controlled by Comfort Module located in the rear right side (where all other modules are located: hitch, amp, back-up camera, inverter, air suspension etc.). The wire needs to be routed from the light connector(s) inside the hatch, through the hinges and down to the comfort module. I removed C-pillar and D-pillar covers to lower roof liner and unbolted the right rear back rest to remove the right trunk trim. Routing the wires through the hinges can be facilitated by removing the interior covers of the hatch hydraulic arms. |
Podłączenie do pinu 2 we wtyczce świateł | Connection to pin 2 at light plug |
|
Wiązka klapy jest podłączona do reszty samochodu przy pomocy 4 wtyczek: po lewej stronie czerwona i różowa, po prawej stronie niebieska i zielona. | Hatch harness is connected to the chassis harness via 4 plugs: on the left side red and pink, on the right side blue and green. |
Podłączenie do pinu 3 we wtyczce różowej po lewej stronie | Connection to pin 3 at left pink plug |
|
Podłączenie do pinu 10 we wtyczce niebieskiej po prawej stronie | Connection to pin 10 at right blue plug |
|
Wiązka sufitowa przechodzi do podłogi przy 3-cim prawym słupku. | Roof harness is routed to the floor at the right C-pillar. |
Podłączenie do pinu 10 w czarnej wtyczce modułu komfortu | Connection to pin 10 at black plug of comfort module |
|
Tylne światła przeciwmgielne | Rear fog lights |
|
Wujku z Ameryki witaj. Tu siostrzeniec z Polski. Wiesz moze jak po kodach na obudowie modułu komfortu sprawdzic jaki PODTYP modułu mamy w ręku? Rzecz w tym ze np do VW Polo sterownik komfortu 6Q0 959 433 E ma kilkapodtypow, w zaleznisci od liczby drzwi oraz czy fabryczny alarm czy bez alarmu. Chce kupic uzywany sterownik z modulem zintegrowanym alarmu, zehy fabryczny zalozyc, ale nikt ze sprzedjaacych ani forumowiczow vw polo klub narazie nie zna odpowiedzi, jak bez interfejsu sprawdzic co trzymamy wrece. 6Q0 959 433 E 062 ma alarm, 6Q0 959 433 E 05F nie ma. Pozdrawiam, tygrysrio@o2.pl
czy przewody z różowej i niebieskiej kostki łączą się w jeden przed wpięciem do centrali?
witam
Czy oprócz tych czynności które Pan opisał - trzeba coś jeszcze zmieniać - np. włącznik świateł - bo mam wersję amerykańską i są tylko przednie przeciwmgielne w przełączniku świateł przy kierownicy - jaki model należałoby zastosować? aby to grało. Dla mnie to trochę za ubogi opis aby to wykonać samemu a nie wiem czy jakiś mechanik by się tego podjął ?
Wykonałem powyższe czynności,. wymieniłem włącznik świateł na europejski z włącznikiem do świateł przeciw mgielnych i żarowka od świateł przeciwmgielnych zaświeca się ma 2 sekundy poczym gaśnie,.trzeba coś jeszcze kodować w VCDS.
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close