poniedziałek, maja 08, 2006

Schowek kierowcy / Dash Cubby

Potrzebne narzędzia:
1. śrubokręt TORX T20,
2. Klucz M10 (najlepiej płaski i nasadkowy)
3. coś do podważania plastików (tu się to nazywa dog-bone, czyli psia kość :-).
Potrzebny czas: około 1 godziny

---
Tools required:
1. Screwdriver TORX T20,
2. Wrench M10 (both flat and top mounted)
3. trim removal wedge (dog-bone),
Time required: about 1 hour

Originalny panel po lewej stronie kierownicy przymocowany jest na czterech śrubach: dwie od spodu, jedna pod włącznikiem świateł i jedna pod listwą ozdobną przy wskaźnikach:
---
The standard dash panel on the left side of the wheel is attached with four bolts: two from the bottom, one under the light switch and one under the trim by the cluster:






* * *

Dodatkowo w prawej dolnej cześci znajduje się jeden zatrzask. / Additionally, in the lower right part there is a clip.

* * *

Następnie należy poluzować panel po prawej stronie kierownicy. Wystarczy odkręcić trzy śruby: jedna pod listwą ozdobną przy wskaźnikach, jedna od spodu i jedna pod właśnie zdjętym lewym panelem. Nie ma potrzeby zdejmowania panelu.
---
Nest step is to loosen the right side dash panel. There are three bolts: one under the trim by the cluster, one from the bottom, and one under the left side dash panel. There is no need to fully remove the panel.



* * *

Kolejny krok to usunięcie czterech metalowych elementów. Nie wiem po kiegu grzyba wogóle są zamontowane, bo nic do nich nie jest faktycznie przymocowane.
---
Nest step is to remove four metal elements. I have no clue what is the purpose as there is nothing attached to these parts.

Należy odkręcić dziesięć śrub M10: dwie u góry (na moim zdjęciu nad żółtym kablem wyzwalającym tylne światło przeciwmgielne), sześć poniżej...
---
It is necessary to remove ten M10 bolts: two on the top (at my picture over the yellow trigger fog cable), six below...

...jedną pod skrzynką bezpieczników... / ...one below the fuse box...

...i jedną pod prawym panelem. / ...and one under the right dash panel.
* * *

Po wymontowaniu mamy dostęp do centralnego kontrolera elektroniki i przekaźników. / After removal there is an access to the central electronics controller and relays.

* * *

Ze starego panelu odzyskujemy listwę ozdobną i potencjometr jasności oświetlenia wskaźników.
---
From the old dash panel we need to recover a trim and rheostat.


* * *

Nowy panel mocowany jest w dolnej częście TRZEMA (a nie dwoma) śrubami. Ponieważ nie miałem pod ręką takiej śruby, postanowiłem użyć jednej z trzech mocujących panel prawy. Lewy panel i tak jest częściowo mocowany na panelu prawym, więc nie spodziewam się żadnego grzechotania.
---
New panel is attached with THREE (not two) on the lower part. As I did not have a spare bolt available, I decided to use one of those used for right side panel, as it is partially mounted under the left side panel. Therefore, I do not expect any rattling.

* * *


Pozostałości / Left-overs

* * *


Po / After

* * *

Schowek jest dosyć przyzwoitych rozmiarów. Mogę do niego schować np. kompaktowy aparat fotograficzny, który lubię mieć zawsze przy sobie. Pierwotnie schowek był qpiony na drobniaki potrzebne na bramkach. Jednak zrezygnowałem z tego pomysłu, bo schowek nie posiada gumowej wyściółki i drobniaki mogłyby za bardzo dzwonić.
---
The cubby is of a pretty decent size. I can easily put in a compact camera there, which I like to have handy. Initially cubby was bought to keep the change for the highway boots, but I decided not to keep money inside as there is no rubber insert in the cubby and coins tend to rattle inside.


* * *


Wnętrze samochodu. Jedną z rzeczy, która jest wg wyjątkowo użyteczna są uchwyty na drzwiach, gdzie mogę upchnąć pokaźną butlę wody mineralnej.
---
Inside the car. One of the things I really like about it are those huge moldings in the door trim that I can keep 1.5l bottle of mineral water.
Anonymous Anonimowy na to / said:

"Nest step is to remove four metal elements. I have no clue what is the purpose as there is nothing attached to these parts".

They could have been required to stiffen the dash for crash safety?

dschein

8:54 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close