A więc pompa zawieszenia po raz trzeci :-) ! Zasadniczo VAG powinien dodać wymianę tej pompy do tabeli przeglądów :-) Np. co 100 tysi mil czy 150 tysi km. Tym razem pompa padła koncertowo wręcz. Zaczęło się od błędu czujnika ciśnienia. Wymiana bloku zaworów nie przyniosła jednakowoż poprawy. W związku z tym podejrzenie padło na pompę. Pierwsze miejsce do sprawdzenia: bezpiecznik. Oczywiście pięknie przepalony. Miałem nowy bezpieczenik 40A pod ręką więc wymieniłem. Niestety i ten się sfajczył od razu. | Here we come again with the air suspension compressor :-) ! I guess VAG should add the replacement of this pump to the maintenance schedules :-). Say evey 100k miles or 150k kilometers. This time it was an epic failure. It started with the Level Control Pressure Sensor. Replacing the valve block did not help. So I started suspecting the pump. First check: the fuse. And of course beautifully blown. I had a spare 40A fuse so I decided to replace it and check again. And of course it was blown immediately. |
Wymieniłem pompę (wg tej procedury) i ruszyło. Oczywiście nie dawało mi spokoju czemu pompa padła i postanowiłem rozebrać trupa. Zacząłem ją rozkręcać i w pewnym momencie wypadły ze środka takie oto elementy (oczywiście wielokrotnie bardziej poskładane). Nie wiem czy pompa była wcześniej robiona (nie wyglądała na reegenerowaną, data na korpusie zgadzała się z datą produkcji samochodu), nie mniej jednak ta ustreka wygląda dosyć poważnie. Zakładam, że silnik i tłok się zwyczajnie zakleszczyły(li?). | I replaced the pump (using this procedure) and the air suspension started working. I was curious why the pump failed so I decided to disassemble it. I removed few bolts and at some point I found these pieces falling out (they were much more folded). I have no idae if this pump was renewed earlier (did not look lie it was and the dates on the labels matched the production year of the car), but this damage looks serious. I am guessing the engine and piston simply got stuck. |
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close