60k (Mroofka)
W sobotę robiłem przegląd 60k w Mroofce. Zaczyna być to trochę upierdliwe, bo co tydzień to trzeba do czegoś zajrzeć :-).
W każdym razie wlałem jak poprzednio Mobil 1 Extended Performance 5W-30 (pełny syntetyk) i wpakowałem taki sam filtr oleju: Mobil 1 M1-205.
Wymieniłem też filtr przeciwpyłkowy. Filtr znajduje się po stronie pasażera pod plastikową osłoną tuż przed przednią szybą. Do odkręcenia są cztery śruby mocujące pokrywę. Sam filtr mocowany jest w ramce na dwa zatrzaski. Najgorzej idzie z założeniem z powrotem samej pokrywy, bo ta lubi się zahaczyć o wystający kawałek blachy między filtrem i plastikową osłoną pod szybą. Wystarczy trochę podnieść osłonę, żeby zlokalizować blokujący element.
Obejrzałem samochód od spodu. Żadnych przecieków i innych uszkodzeń nie stwierdziłem. Płyny też w normie.
W następny wolny weekend muszę zmienić płyn hamulcowy, bo minęło już dwa lata od ostatniej zmiany. Pewnie będę potrzebował zatrudnić Słonia do pomocy przy naciskaniu pedału.
Zamieniłem też koła. Przy okazji rzuciłem okiem na klocki hamulcowe. Tylne wyglądają na bardziej zużyte niż przednie, ale jeszcze trochę można na nich pojeździć. Myślę, że na 65k będzie można się zastanowić nad zmianą.
PS. Kupiłem sobię wreszcie podnośnik hydrauliczny tzw. jamnik. Teraz podnoszenie samochodu to pikuś. Gorzej z podniesieniem samego podnośnika, bo bydle waży chyba ze 30kg.
---
Last saturday I did 60k service maintenance in Mroofka. It is becoming slightly annoying to check something in our cars every week :-).
I used same oil as last time: Mobil 1 Extended Performance 5W-30 (full synthetic) and same type of oil filter Mobil 1 M1-205.
I also replaced the cabin pollen filter. The filter is located on the passenger side, just under the plastic cover in front of the windshield. The cover is attached with four bolts. The filter is in the frame clipped with two latches. The worst part is to put back the cover, as there is a small metal part sticking out over the filter that blocks the cover from being inserted.
I have inspected the car from the bottom and I have not found any leaks or any other damages. I have checked all the fluids, and they were fine.
During next available weekend I have to change brake fluid, as it was already two years since last change. I will consider asking Słon to help me out with pushing the pedal.
I also rotated the wheels. While doing this I checked the brake pads. Although rear ones are worn out more then the front ones, they are still ok. I think I can consider replacing the rears at 65k.
PS. I have finally bought a hydraulic lift for the car. Now, lifting a car is a breeze. However, lifting a lift is a pain as it weights about 60lbs.
W każdym razie wlałem jak poprzednio Mobil 1 Extended Performance 5W-30 (pełny syntetyk) i wpakowałem taki sam filtr oleju: Mobil 1 M1-205.
Wymieniłem też filtr przeciwpyłkowy. Filtr znajduje się po stronie pasażera pod plastikową osłoną tuż przed przednią szybą. Do odkręcenia są cztery śruby mocujące pokrywę. Sam filtr mocowany jest w ramce na dwa zatrzaski. Najgorzej idzie z założeniem z powrotem samej pokrywy, bo ta lubi się zahaczyć o wystający kawałek blachy między filtrem i plastikową osłoną pod szybą. Wystarczy trochę podnieść osłonę, żeby zlokalizować blokujący element.
Obejrzałem samochód od spodu. Żadnych przecieków i innych uszkodzeń nie stwierdziłem. Płyny też w normie.
W następny wolny weekend muszę zmienić płyn hamulcowy, bo minęło już dwa lata od ostatniej zmiany. Pewnie będę potrzebował zatrudnić Słonia do pomocy przy naciskaniu pedału.
Zamieniłem też koła. Przy okazji rzuciłem okiem na klocki hamulcowe. Tylne wyglądają na bardziej zużyte niż przednie, ale jeszcze trochę można na nich pojeździć. Myślę, że na 65k będzie można się zastanowić nad zmianą.
PS. Kupiłem sobię wreszcie podnośnik hydrauliczny tzw. jamnik. Teraz podnoszenie samochodu to pikuś. Gorzej z podniesieniem samego podnośnika, bo bydle waży chyba ze 30kg.
---
Last saturday I did 60k service maintenance in Mroofka. It is becoming slightly annoying to check something in our cars every week :-).
I used same oil as last time: Mobil 1 Extended Performance 5W-30 (full synthetic) and same type of oil filter Mobil 1 M1-205.
I also replaced the cabin pollen filter. The filter is located on the passenger side, just under the plastic cover in front of the windshield. The cover is attached with four bolts. The filter is in the frame clipped with two latches. The worst part is to put back the cover, as there is a small metal part sticking out over the filter that blocks the cover from being inserted.
I have inspected the car from the bottom and I have not found any leaks or any other damages. I have checked all the fluids, and they were fine.
During next available weekend I have to change brake fluid, as it was already two years since last change. I will consider asking Słon to help me out with pushing the pedal.
I also rotated the wheels. While doing this I checked the brake pads. Although rear ones are worn out more then the front ones, they are still ok. I think I can consider replacing the rears at 65k.
PS. I have finally bought a hydraulic lift for the car. Now, lifting a car is a breeze. However, lifting a lift is a pain as it weights about 60lbs.
I have the over sensitive windows too! Very annoying when using remote... BTW, can you post a digram of where the center jack points are? I heard many conflicting info on this. (I have a MkV Golf, BTW.)
Thanks for your posts. They're truly helpful!
I do not have any diagram for center jack points. I use the same points as for normal jack. I only installed the pads for jack stands.
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close