czwartek, czerwca 28, 2012

(Mk5) Nowe opony / New tyres

Tydzień temu w drodze powrotnej z OBX złapaliśmy kapcia. W zasadzie ciężko to nazwać kapciem - cała wewnętrzna strona opony rozpadła się w małe kawałki. Po oględzinach pozostałych opon i po sprawdzeniu kiedy je kupowałem - 3 lata lub 40 tys. mil temu - zdecydowałem, że czas na nowy komplet. Tym razem Continental Extreme Contact DW XL 225/40ZR-18.Last week on the way back from OBX we got the flat tyre. Well, actually it is hard to call flat tyre, since the whole inner side of the tyre was shredded into small pieces. After inspecting other tyres and checking when I bought them - 3 years or 40k miles ago - I decided to go with the new set. This time Continental Extreme Contact DW XL 225/40ZR-18.
Przy okazji nie dawało mi spokoju nierównomierne zużycia starych opon (starte krawędzie) i doczytałem, że opony o zwiąkszonej obciążalności (XL) powinny być pompowane to 40 PSI, podczas gdy ja luzacko pomykałem na 35 PSI.I was kind of concerned with the fact that the old ones were unevenly worn out (mainly edges) and found a note that the extra load (XL) tyres should be pressurized to 40 PSI, while I was easy driving at 35 PSI.
W związku z tym postanowiłem tym razem zainwestować w czujniki ciśnienia. Koła już zamontowane więc czujniki są w środku. Nowy moduł komfortu z wbudowanym modułem komunikacji z czujnikami ciśnienia w drodze, więc następny wpis pewnie będzie o adaptacji tegoż.Because of that I decided to retrofit the tyre pressure sensors. They are already in the wheels. New Comfort Module with the TPMS Module built in is on its way, so the next entry most likely will be about the adaptation of the TPMS module.