sobota, czerwca 07, 2025

(7L6 2) Opony terenowe / A/T tires

Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie założenie opon terenowych do Turasa. Turlamy się po rozmaitych końskich bezdrożach od czasu do czasu, na drogach pełno dziur i garbów hamujących. Do tego nie mam zimówek na Turasa. Więc postanowiłem zobaczyć jak się to będzie prowadzić i wrzuciłem BFGoodrich KO2 265/60R18 na najprostszych pięcioramiennych felgach.For some time I was debating putting A/T tires on Touareg. We often go to some horse farms, there are more and more holes and speed bumps on the roads. Plus I never got winter tires for Touareg. So eventually I pulled the trigger and got the set of BFGoodrich KO2 265/60R18 on some simple five spoke rims.
Opony są nieco większe niż 275/45R20 na których się bujałem i obawiałem się, że prędkościomierz będzie przekłamywał w dół (tzn. samochód będzie jechał szybciej niż pokazuje prędkościomierz), ale wstępne pomiary z GPS-em pokazały że prędkościomierz pokazuje dokładnie TAKĄ SAMĄ prędkość jak GPS!These tires are slighly bigger than the 275/45R20 I was driving on so far and I was afraid the speedo will be understating actual speed (meaning the car would be driving faster than the speedo shows), but initial tests with the GPS showed the speedo shows EXACTLY THE SAME speed as GPS!
Czytałem, że na upartego można władować 265/65R18, ale przyznaję, że nie chce mi się potem modyfikować nadkoli jak coś zacznie ocierać.I read it is possible to squeeze in 265/65R18 but I admit I am too lazy to worry about trimming wheel wells if something starts rubbing.
Ostatnią rzeczą było przekodowanie modułu ciśnienia powietrza w kołach, żeby mi nie płakał, że ciśnienie za niskie. Koła napompowałem 36PSI/40PSI, na module ustawiłem 2.4bar/2.7bar. Na razie nowe opony pięknie "grają".Last thing to do was to recode the module monitoring the tire pressure so it does not cry that the pressure is too low. I inflated tires to 36PSI/40PSI and set the module to 2.4bar/2.7bar. So far the new tires "sing" beautifully.

niedziela, czerwca 01, 2025

(7L6 2) Czujnik ciśnienia oleju / Oil pressure sensor

W ciągu ostatnich kilku tygodni zdarzyło mi się przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, że wywaliło błąd czujnika ciśnienia oleju razem z komunikatem o zmniejszeniu obrotów poniżej 2500. Komunikat znikał przy wyłączeniu silnika, ubytków oleju nie stwierdziłem, ale postanowiłem wymienić dwie części: czujnik wysokiego ciśnienia oleju i zawór odpowiedzialny za przełączenie pompy oleju w tryb wysokiego ciśnienia.In the last few weeks it happened to me that with a sudden acceleration the car was throwing error of oil pressure sensor together with the message of lowering rpms below 2,500. The message was gone with starting the engine, I haven't notice any lack of oil but I decided to replace two parts: oil high pressure sensor and the valve that switches oil pump into high pressure mode.
Dostęp do obu części w silniku CATA jest raczej wredny, but nie dość, że dolot to jeszcze wąż od klimy i wiązki elektryczne. Odkręciłem dolną osłonę, wspornik wiązek i po omacku wykręciłem i czujnik i zawór. Na wszelki wypadek przykryłem pasek kawałkiem folii, bo tak jak się spodziewałem trochę oleju pociekło.Access to both parts in CATA engine is rather poor, there is intake piping, ac hose and the wiring in front of them. I removed bottom cover, harness bracket and somewhat blindly I was able to remove both sensor and valve. I covered the v-belt with a piece of plastic foil because I was expecting some oil to leak.
Dokręcanie: czujnik 20Nm, śruba zaworu 9NmTightening torque: sensor 20Nm, valve bolt 9Nm

piątek, maja 02, 2025

(4L) Chłodnica EGR (naprawa gwarancyjna nr 1) / EGR Cooler (warranty repair no. 1)

Żona do mnie dzwoni, że samochód stracił moc. Jedzie, ale ledwo, ledwo, do tego jakaś pomarańczowa lampka miga. Zasugerowałem, żeby się zatrzymała i uruchomiła silnik ponownie. Pomogło na jakiś czas, ale usterka wystąpiła ponownie. Doturlała się jakoś do domu. Znalazłem dwa błędy, które się powtarzały:Wife called telling me the car lost its power. It is driving but very slow, and some orange light is blinking. I suggested to stop and turn the engine on again. It helped for some short time, but the problem was coming back. She was able to get home eventually. I was able to narrow it to two repeating errors:
31982 - EGR System
P042F 00 [01101000] - Stuck Closed
31983 - EGR System
P042E 00 [01101000] - Stuck Open
Domyśliłem się, że chłodnica EGR pewnie będzie wymagała wymiany a co najmniej jakiegoś czyszczenia, więc oddałem samochód do naprawy na gwarancji :-) Koniec końców lista wymienionych części:I realized the EGR cooler would probably need to be replaced or at least to be cleaned, so I decided to take the car for a warranty repair :-) The full list of parts replaced:
059-131-515-FP chłodnica / cooler
059-131-530-N rurka / pipe
4L0-122-447-D odpowietrznik / venthose
I kilka rozmaitych uszczelek i obejm:Plus few gaskets and clips:
059-145-215-B, 059-129-717-N (4x), 059-131-358-B, N-908-091-02, 1K0-253-725-F, 059-131-547-R, 059-131-547-P, 059-131-548-E

sobota, marca 29, 2025

(4L) Przegląd 165 tys. mil / 165k miles inspection

Całe 6 miesięcy zajęło żonie wyjeżdżenie 10 tysięcy mil. Do wymiany olej i filtr oleju. Opony zamieniłem przód tył jakieś dwa czy trzy tygodnie temu jak zdjąłem zimówki i założyłem letnie. AdBlue też jakoś niedawno dolewałem. Na koniec zaciapać przednią szybę Aquapel-em i nowe pióra wycieraczek. I klepiemy mile dalej.It took my wife 6 months to drive 10 thousand miles. So oil and oil filter change. I rotated tires front rear about two or three weeks ago when I switched from winter to summer tires. I also added AdBlue not so long ago. Finally I applied Aquapel to the windshield and replaced front wipers. And we keep on rolling.

czwartek, stycznia 02, 2025

(4L) Ramię wycieraczki / Wiper Arm

Się wzięło i się złamało. Przy hamowaniu na światłach cała wycieraczka poleciała do przodu. Cały czas próbuję dociec czemu, bo od kiedy mamy samochód nie było zdejmowane.Well, it cracked and fell off. The whole wiper flew forward at the traffic lights stop. I wonder what might have happened as I don't recall it was ever touched or removed.
Anonymous Anonimowy na to / said:

Gastank unterirdisch bietet eine sichere und platzsparende Lösung zur Lagerung von Flüssiggas (LPG) oder Dimethylether (DME). Diese Tanks sind speziell für den unterirdischen Einbau konzipiert und zeichnen sich durch ihre hohe Widerstandsfähigkeit gegenüber Korrosion und Druckbelastungen aus. Sie eignen sich ideal für private Haushalte, landwirtschaftliche Betriebe sowie gewerbliche und industrielle Anwendungen. Entdecken Sie die Vorteile eines unterirdischen Gastanks.

2:29 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close

piątek, grudnia 20, 2024

(4L) Gwarancja / Warranty

Wygląda na to, że dodatkowa gwarancja wynikająca z przekrętu z emisją spalin zaczęła w końcu działać. Do października 2028 albo do przejechania 205 tysięcy mil mam trochę spokoju. A potem pewnie rozważymy jakiegoś elektryka...It looks like the additional warranty resulting from the emission scandal finally kicked in. I should have some peace of mind through October 2028 or 205k miles. And after that maybe we consider an EV...

piątek, października 11, 2024

(7L6 2) Moduł Bluetooth / Bluetooth Module

No cóż, fabrycznie zainstalowany moduł BT (1Z0035729E) zakrawał na epokę kamienia łupanego. Kiedyś wypróbowałem kilka innych wersji 1Z (A i B) i jeszcze kilka innych, ale żadna nie pozwalała mi na obsługę telefonu z kierownicy i z wyświetlacza na zegarach nie mówiąc o braku możliwości przesyłu audio. I pewnie olałbym sprawę, gdyby nie znajomy, który mi podesłał fotki modułu 3C8035730D ze swojego Turasa. Zamówiłem moduł i po podłączeniu poszło od kopa. Wszystko na ekranie zegarów: dodawanie użytkowników (maksimum 3), załączanie przesyłu audio, itd. Oczywiście na ekranie RNS-510 też wszystko się pojawia. I teraz pozostaje tylko dodanie przewodu lewego kanału audio między modułem BT i RNS bo podobnie jak w Jetce Volkswagen okablował tylko prawą stronę.Well, the factory installed BT module (1Z0035729E) was rather ancient. I tried few more versions of 1Z (A and B) plus few others, but none of them let me control my phone from the steering wheel buttons and with the dash display not to mention a BT audio streaming. And I would probably ignore the subject but I got the few pictures from a friend of the module 3C8035730D in his Touareg. I ordered this module and it worked out of the box. Everything on the dash display: adding users (maximum 3), turning on audio streaming, etc. The standard functions are also available via display of RNS-510. Now all I need to add the left audio channel wire between BT module and RNS because similarly to Jetta Volswagen wired only right side.
Aktualizacja: dodałem lewy kanał audio (pin 4 na wtyczce BT do pinu 11 na zielonej wtyczce w radiu, pin 5 na wtyczce BT do pinu 5 na zielonej wtyczce w radiu) i audio z telefonu gra i bucy. Udało mi się upchnąć moduł pod sidzeniem do góry nogami, więc nie lata i nie hałasuje.Update: I wired left audio channel (pin 4 at BT plug to pin 11 at green radio plug, pin 5 at BT plug to pin 5 at green radio plug) and streaming works great. I was also able to squeeze in the module upside down in its location under the seat, so it does not move and rattle.
Kilka fotek menu na zegarach.Few shots of menu on the dash.

niedziela, września 08, 2024

(7L6 2) Przegląd 130 tys. mil / 130k miles inspection

Szybka wymiana oleju i filtra. AdBlue wjechał niedawno, opony też.Quick oil and filter change. AdBlue was added recently, tires are new.
Jak się w dwóch samochodach na raz olej wymienia:Changing oil in two cars at once:
Przy okazji zaglądania pod samochód wyszło na jaw, że w czasie wymiany silnika ktoś w warsztacie zapomniał dokręcić wieszać katalizatora :-).When I was doing the oil change I found out somebody forgot to bolt the cat hanger.
Poniważ brakowało jeszcze kilku śrub od dolnych osłon zamówiłem oba rodzaje. I bardzo się zdziwiłem jak zobaczyłem rozbieżność cen:Because there were also few more belly pan bolts missing I decided to order both types. And I got very surprised when I saw the price difference:

(4L) Przegląd 155 tys. mil / 155k miles inspection

Czyli wszystkie 4 filtry + olej, AdBlue dolałem ostatnio, koła za chwilę będą zmieniane na zimówki. Bez przygód się nie obeszło. Jedna ze śrub trzymająca dolną pokrywę do przedniego wózka się urwała. Wywierciłem, naciąłem i jakoś wyszła:Or all 4 filters + new oil, AdBlue was added recently, wheels will be rotated to winter ones soon. Of course it could not go without issues. One of the bolts keeping belly pan to the subframe sheared. I drill it, I cut it and somehow got it out:
Przed zimą zostało jeszcze do zrobienia wymiana wycieraczek i nałożenie Aquapel na szybę. Klapła mi tylna wycieraczka (wisiała za szybą), po odkręceniu nakrętki okazało się, że całe ramie jest pęknięte pod nakrętką i próba zdjęcia zakończyła się wyrwaniem całego metalowego pierścienia. Zamówiłem nową.Before winter I still need to replace the wiper blades and apply Aquapel on the windshield. The rear wiper sagged (it was outside the glass), after removing the nut it turned out the whole arm is cracked under the nut and an attempt to remove it resulted in detached metal ring part. I ordered new one.

sobota, września 07, 2024

(7L6 2) Włącznik otwierania klapki wlewu paliwa / Fuel door release switch

Zdarzyło mi się kilka razy, że klapka wlewu paliwa mi się nie otwarła. Nawet po kilkukrotnym pociągnięciu za przełącznik. Podejrzewałem, że rygiel klapki się zaciera kurzem, jak to ma w zwyczaju. Ale zauważyłem, że sam włącznik się przycina w podniesionym położeniu. Po wyjęciu okazało się, że zawias przełącznika się wyłamał. Wymiana na nowy i wszystko działa.It happened few times that the fuel door did not open. Even after several attempts of pulling the switch. I was suspecting the door lock was getting seized with dust as it tends to. But I also noticed the switch was getting stuck in the upper position. After pulling out the switch it turned out the switch hinge was broken. New switch and all is good.

poniedziałek, lipca 08, 2024

(4L) Koło pasowe z tłumikiem drgań / V-belt pulley with vibration damper

Tydzień temu żona wzięła dzieciaki na ichniejsze zajęcia łykendowe i pojechali. Siedzę sobie w upale na strychu, wymieniam wentylator i termostat a tu żona dzwoni, że chciała przeparkować do cienia i kierownica się nie kręci. Pierwsza myśl: rygiel padł. Ale żona łączy się na wideło i pokazuje, że silnik odpala, a kiera w jakimś tam przedziale jednak się kręci. Po kilku sekundach na zegarach wywala błąd, że aku się nie ładuje. No to myślę: pasek się urwał. Mówię, żona, wyłącz silnik, otwórz klapę i pokaż co tam pod maską za cuda. Ona otwiera a tam takie coś: About a week ago my wife took the kids for their weekend classes and they drove away. I was sitting in the heat of the atting replacing the attic vent and thermostat when my wife called me saying that she was trying to repark the car in the shade but the steering wheel does not move. My first thought: the lock died. But she video called me and showed me that the engine starts and she can somewhat move the steering wheel. Few seconds later there comes the message on the cluster that the battery is not charging. Ok, the v-belt probably snapped. I asked my wife to turn off the engine, pop up the hood and she showed me this:
Do tego obok leży pasek w całości i gdzieś na dnie druga część koła pasowego: Plus the v-belt still in ok shape and second part of the v-belt pulley on the bottom:
Kolejny gumowy kondom produkcji VAG diabli wzięli. Another rubber condom made by VAG fell apart.
Cóż było robić, wypożyczyłem lawetę i przytargałem "krowę" do chaty: I rented the trailer, loaded the car and towed it back home:
Wymiana koła nie jest specjalnie trudna: 8 śrub i leci. Dla pewności, żeby mi się wał korbowy nie kręcił zablokowałem go w najwyższym górnym położeniu narzędziem T40237 The replacement of the pulley is not very difficult: 8 bolts and done. Just to be sure the crankshaft won't turn I locked it in the top dead position with the special tool T40237
Dostęp jest pod śrubą za miską olejową nad przednim mostem: The access is under the plug behind the sump above front diff:
Po odkręceniu kręcimy wałem korbowym zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż zobaczymy takie wgłębienie: After removing the plug one needs to rotate crankshaft clockwise until this recess is visible:
Wkręcamy blokadę do oporu: Now it is time to bolt in the lock:
Po odkręceniu śrub koła należy psiknąć jakimś wd-40, podważyć koło dookoła kilka razu i powinno zejść. After unbolting the pulley it might be necessary to use wd-40 and pry the pulley gently to remove it.
Przykręcanie nowego to też zasadniczo nie problem bo koło jest kluczowane: śruba na godzinie dziesiątej jest położona dalej od środka wału a podkładka ma wcięcie na godzinie dwunastej: Attaching the new pulley is not difficult either as the pulley is keyed: the ten o'clock bolt is located further away from the center and the shim is notched at twelve o'clock:
Dokręcanie śrub (oczywiście nowych): 20Nm + 1/4 obrotu New (always replace) bolt torque: 20Nm + 90 degrees
Na koniec zostaje założyć pasek (Torx T60 do napinacza) i ODBLOKOWAĆ WAŁ KORBOWY! Final step is to put the v-belt back (with Torx T60 for the tensioner) and UNLOCK the CRANKSHAFT!
A potem można odpalać: And we can start the engine:
Nie wiem czemu to koło się rozsypało. Czytałem, że głównym powodem jest korozja, ale u mnie wygląda, że guma dodatkowo spękała. Temperatura? Jakieś naprężenia mechaniczne? Zanim założyłem nowy pasek upewniłem się, że wszystkie elementy (alternator, pompa płynu, pompa wspomagania i kompresor klimy) oraz rolki się kręcą. I have no idee why the pulley fell off. I have read the corrosion is a main reason, but in my case it also looks like the rubber cracked. Temperature? Mechanical tension? Before I reinstalled the v-belt I checked if all the devices (alternator, coolant pump, power steering pump and ac compressor) and rollers rotate freely.
Anonymous Anonimowy na to / said:

Można się z tobą jakoś skontaktować ? Potrzebuje pomocy z jednym schematem a nikt tak dobrze ich nie rozpisywał jak ty....

1:22 AM  
Blogger Wujek Zdzisek z Ameryki na to / said:

Kiedyś gdzieś tu był zakamuflowany mój email, ale chyba go usunąłem. Jaki samochód? Jestem na fejsie grupa VW Touareg Klub Polska, może tak spróbuj.

8:37 PM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close

sobota, lipca 06, 2024

(7L6 2) Nowe opony znowu / New tires again

Nadszedł czas na nowe kapcie dla Turasa. Poprzednie Conti ExtremeContact DWS 06 zeżarło prawie do łysa (zwłaszcza prawy tył) więc samochód podczas jazdy hałasował jakby coś zaraz miało odpaść :-). Opony przejechały prawie 35 tysięcy mil w tym czasie, co nie wydaje się być jakimś znaczącym osiągnięciem. W związku z tym zdecydowałem się na dwie zmiany: po pierwsze wziąłem Conti CrossContact LX25 XL (do żadnych wyścigów się nie przymierzam), a po drugie wziąłem odrobinę większy rozmiar: 275/45R20 zamiast 275/40R20 (czyli dokładnie takie same jakie są na Q7). Z dwóch powodów: po pierwsze tłuczemy się po rozmaitych farmach, więc trochę więcej odstępu między nawierzchnią a felgą nie zawadzi, a po drugie prędkościomierz przekłamywał w górę na fabrycznych oponach (tzn. pokazywał więcej niż GPS, któremu jakoś bardziej ufam). Szybki sprawdzian na drodze i nadal samochód faktycznie jedzie wolniej niż pokazuje zegar ale różnica jest już mniejsza.It was a high time for new tires for the 'egg. The previous Conti ExtremeContact DWS 06 were eatan almost to no thread (especially rear right one) so the car started making noise like sth was about to fall off :-). Tires made almost 35 thousand miles since mounting, which does not seem like an achievement. As a result I decided to make two changes: first I went with Conti CrossContact LX25 XL (as I don't plan any racing), and second I switched to a bigger size: 275/45R20 instead of 275/40R20 (which is exactly what currently is on Q7). Two reasons: first we do a lot of farm road driving so a bit more rubber between the surface and the rim cannot be bad and second the speedo was overstating the actual speed on the factory tires (meaning showing more than GPS that I trust more). Quick road test and the car is still driving slower than the speedo indicates but the difference is smaller.

niedziela, czerwca 16, 2024

(7L6 2) Klapnięte drzwi i urwana listwa progu / Sagged doors and detached sill trim strip

Dzisiaj była szybka zabawa w podniesienie klapniętych drzwi i naprawienie listwy progu pasażera. Drzwi były klapnięte z obu stron, ale tylko strona pasażera miała urwany próg. Zdjąłem i przód i tył, bo się okazało, że z kompletu ośmiu zapinek były tylko trzy (wszystkie urwane) a cały tył trzymał się na taśmie dwustronnej. Nie pytam co wyprawiał poprzedni właściciel. W każdym razie podniesienie drzwi na podkładkach pod dolnym zawiasem to pięć minut roboty: wykręcić dolną śrubę, poluzować górną, podnieść drzwi i wcisnąć podkładkę, dokręcić śruby.Today I was playing with fixing sagged doors and reattaching the sill trim strip. The front doors were sagged on both sides, but only passenger side had detached strip. I removed both front and rear strips, because it turned out that out of the complete set of 8 clips, I only found 3 (all broken) and the rear strip was attached with the double side tape only. Don't want to know what previous owner did. In any case raising the doors using shims under lower hinge is a 5-minut work: remove lower bolt, losen upper one, raise doors, slide in the shim, tighten both bolts.
Listwa progu też nie zajęła specjalnie wiele więcej czasu: wyjąć z listwy połamane zapinki, wyczyścić próg, wcisnąć nowe zapinki w próg i docisnąć listwę. Po tego ostatniego etapu polecam grzmotnąć listwę gumowym młotkiem w miejscach zapinek żeby złapały.The sill trim strip did not take long either: remove broken clips from the strip, clean the sill, push in new clips in the sill and press the strip back. I highly recommend hitting the strip with a rubber mallet at clips so they correctly grab the strip.

sobota, czerwca 08, 2024

(76L 2) Kabel masy silnika / Engine ground kable

Silnik zaczął się ostatnio nie odpalać od kopa na ciepło, więc jedna z diagnoz to przegnity kable masy silnika. Wymiana była w miarę prosta, zobaczymy czy symptomy znikną.Engine started to have a hard time while starting warm, so one of the possibilities was corroded engine ground kable. The replacement was fairly simple, let's see if it helps.

(4L) Uszczelka wtrysku / Injector seal

Wtrysk numer 4 zaczął pluć jadem :-)Injector #4 started to spit venom :-)
Wymiana uszczelki w drugiej generacji silników 3.0TDI jest generalnie dosyć prosta, bo zasadniczo wszystko jest na wierzchu i nie trzeba bebeszyć pokryw zaworów. Ja się zaopatrzyłem w narzędzia, które instrukcja naprawy zaleca: klucz do przewodów paliwowych T40055 i wyciągacz wtrysków T10055.The replacement of the seal is rather easy with the second generation of 3.0TDI engines because everything is accessible from outside and there is no need to touch valve covers. I decided to get the special tools recommended by the service manual: injector fuel line socket T40055 and injector puller T10055.
Wyjęcie wtrysku: odłączyć wtyczkę, odłączyć powrót paliwa, odkręcić przewód paliwowy, odkręcić jednorazową śrubę, którą przykręcony jest docisk wtrysku, przykręcić wyciągacz i wyrwać zęba :-).Removing injector: disconnect the pluc, detach fuel return line, unbolt fuel line, unbolt the single use bolt that keeps the injector clamp, attach the puller and pull the tooth :-).
U mnie wtrysk wyszedł w miarę łatwo, ale NIE BYŁO ŻADNEJ USZCZELKI! Zajrzałem do środka i na dnie kanału leżały kawałki miedzi! Założyłem więc kawałek rurki miedzianej na końcówkę odkurzacza i wyssałem wszystko. Dwa kawałki znalazłem jeszcze wepchnięte między końcówkę i obudowę wtrysku więc delikatnie je stamtąd wyciągnąłem. Potem już tylko klasyczne czyszczenie samego wtrysku i kanału mosiężnymi szczotkami i patyczkami z watą a potem przetarcie wszystkiego do czysta. Przy okazji czyszczenia oring też się rozpadł w rękach. Przy wkładaniu wtrysku dobrze nasmarować oring olejem silnikowym i zwrócić uwagę, żeby uszczelka nie spadła z końcówki wtrysku. Śruba docisku: 6Nm + ćwierć obrotu, przewody paliwowe: 25Nm.I was able to pull the injector fairly easy, but THERE WAS NO SEAL! I looked inside the injector seat and there were pieces of copper! I attached a piece of copper pipe on the vacuum cleaner hose and vacuumed everything out. Additional two pieces were stuck between injector tip and enclosure so I removed them gently. The rest was just a regular cleaning of the injector and its seat with brass brushes and cotton swabs and finally cleaning everything dry. BTW the oring fell apart as well when I was cleaning injector. It is a good idea to lube injector oring with oil when reseating it and to pay attention so the seal does not come out of the injector tip. Clamp bolt: 6Nm + 90 degree, fuel lines: 25Nm.
Kawałki uszczelki, które wyciągnąłem z odkurzacza. Pozostało mieć nadzieję, że nic nie wpadło do samego cylindra :-) ...Pieces of injector seal that I pulled from the vacuum cleaner. I only hope none fell inside the cylinder :-) ...
I za taką robótkę lokalny dealer Audi krzyknął sobie prawie półtora tysiąca dolców. Za pół tej ceny kupiłem oryginalne specjalne narzędzia i komplet części na 6 wtrysków (uszczelki, oringi wtrysków, oringi powrotu paliwa i śruby docisku wtrysku)...And for this job I was quoted almost one and a half thousand dollars at the local Audi dealership. It costed me half to get the original special tools and a set of spare parts for 6 injectors reseal (seals, injector orings, fuel return orings and clamp bolts)...
Anonymous Anonimowy na to / said:

Guma na metry to praktyczne rozwiązanie wykorzystywane w wielu branżach, od przemysłu po budownictwo. Guma na metry dostępna jest w różnych grubościach i twardościach, co pozwala dopasować ją do konkretnych zastosowań – jako uszczelnienie, mata ochronna czy element amortyzujący. Idealna do cięcia na dowolny wymiar.

5:10 AM  

Prześlij komentarz

<< Powrót / Close