Przy okazji zmiany opon na letnie postanowiłem wymienić płyn hamulcowy. Głównie dlatego, że podobna robótka będzie wkrótce w Turasie (razem z inspekcją czemu tył słabo hamuje) a ponadto nie mogłem sobie przypomnieć kiedy ostatni raz to robiłem. Oczywiście nie obyło się bez przygód: rurka w maszynce do robienia ciśnienia rozpadła mi się w rękach na zakrętce zbiornika płynu. Odciąłem kawałek, zacisnąłem tymczasowo kawałkiem drutu i koniec końców udało mi się przepuścić 1.5l płynu przez układ. Trzeba będzie wymienić te rurki i zaciski, tylko trzeba będzie pewnie znaleźć rurki odporne na płyn hamulcowy, alkohole i podobną chemię... A propos: kontrolka zacisków zgasła po przeczyszczeniu styków. Że też to jest tak wrażliwe na oporność układu. | Winter is gone so I decided to remove winter wheels and replace the brake fluid. Mainly because I am planning similar operation in Touareg soon (with inspection why rear brakes are weak) and becuase I did not remember when it was replaced last time. Of course it could not go with any issues: the hose in my power bleeder fell into pieces at the brake fluid tank cap. I cut a piece, clamped it temporarily with a piece of wire and I was finally able to push 1.5l of the brake fluid through the system. I need to replace the hose and clamps, but I need to find a hose that was made to work with brake fluid, alcohol and similar chemicals... BTW: brake pads warning light went off after cleaning the plugs. I did not realize it is so sensitive to resistance. |
Prześlij komentarz
<< Powrót / Close